Fanoušci FromSoftwaru či dalších soulslike záležitostí si mohou stěžovat na ledacos, ale na nedostatek obsahu to zpravidla nebývá (není-li samozřejmě řeč o Bloodbornu a jeho verzi pro počítače či přímo pokračování). Řadu fandů proto jistě potěšilo před pár měsíci také oznámení, že se nejúspěšnější svět této značky, Elden Ring, dočká hraného filmového zpracování. Navíc se možná ani nebude jednat o tradiční přeplácané blockbusterové podání, jelikož režie se má chopit Alex Garland, který momentálně pracuje na druhé části filmu 28 let poté a který je známý svým spíše komornějším a artovějším stylem. Jeho verzi Elden Ringu navíc zaopatří artové studio A24.
Nyní však fanoušci dostali další relativně povzbudivou zprávu. Adaptace se má dočkat i Sekiro: Shadows Die Twice, nikoliv ovšem hrané a filmové, nýbrž formou seriálového anime. Jenže zatímco přijetí traileru se jeví pozitivní, jak celý projekt dopadne není moc jisté. Produkci má na starosti studio Qzil.la, do klíčových pozic byly obsazeni zkušení tvůrci a přinejmenším do tří hlavních rolí (Vlka, Kura a Genichira) se vrací jejich původní japonští dabéři. Jenže celý trailer má dva větší problémy. Jednak bude seriál zdá se adaptovat klíčové momenty ze hry Sekiro: Shadows Die Twice, jež je sice ze všech děl od FromSoftwaru nejvíce výpravná, stále ale staví primárně na skvělé hratelnosti než na příběhu. Jelikož se tedy nebude jednat o dějově výrazněji originálnější počin (čili že to nebude např. prequel), styl vyprávění bude dost možná působit kostrbatě.
Avšak tím, co pozornější diváky zarazilo více, byl samotný vizuální styl. Do jisté míry se samozřejmě jedná o tvůrčí stylizaci, i tak ale kresba místy působí ploše, patrně kvůli nedostatečnému stínování. Obecně pak animace občas vypadá spořivě, skoro až lacině – a pro někoho pobuřující vysvětlení lze najít na stránkách produkčního studia. Qzil.la totiž není nikterak známou společností, dosud dala vzniknout jen hrstce kratších projektů. Na jejich webu se ale dá dočíst, že se snaží posouvat technické hranice průmyslu a využívají nejnovější technologie, jakou je i umělá inteligence. Bez konkrétnějších důkazů samozřejmě nelze říct, na co přesně ji tvůrci hodlají využít, jenže když už nic, alespoň by to vysvětlovalo poněkud zvláštní snímky mezi klíčovými body v pohybu během soubojů.
Tak či onak, soudit knihu podle obalu se nemá. O kvalitách traileru si ostatně musíte udělat představy sami, přičemž ani ten nemusí o finální podobě seriálu nikterak vypovídat. Sekiro: No Defeat, jak zní nový podtitul, navíc nemá zatím ani oficiální datum vydání, takže tvůrci snad budou mít dostatek času na doladění všech nedostatků a nikdo při produkci nezaváhá. Protože jak dobře víme, zaváhání znamená porážku.
Novinku pro Gaming Professors napsal Jiří Kašpárek
Velký herní festival Gamescom, který na Gaming Professors samozřejmě pokrýváme řadou článků, se stal příležitostí…
Moje knižní putování za kvalitními LitRPG si vybralo další oběť, a tou je právě HEX:…
V dnešní době je těžké přijít s něčím novým v žánru zombie hororů/survivalů. Undying se toho ale nebojí…
Studio Cyquence Games na Steam přidalo demo své nadcházející hry Cardstronaut. Jedná se o taktickou…
Noční můry nás provázejí od útlého dětství. Pro někoho jsou příjemnou zábavou, pro jiné drásající…
Než se Kolín nad Rýnem naplní fanoušky a novináři, tak celý Gamescom opět otevřela akce…