Button City - úvod

Button City – záchrana herní pasáže

13. 1. 2022

Button City vyvinula a vydala společnost Subliminal. Button City by se dalo shrnout jako komediální RPG, jehož příběh a hloubka questů jsou zde snadným hlavním tahákem. Hru bych nejlépe přirovnala k zvláště dobrému dětskému filmu, co se vyprávění a humoru týče.

Hlavní linka

Příběh Button City je postaven na hlavní hnací zápletce, která je tak trochu předvídatelná. Onou zápletkou je, že nově přistěhované dítě (liška Fennel) ve městě musí pomoci zachránit místní herní pasáž. Ta by měla být prodána místnímu zlému obchodníkovi Peppermint Pepperbottomovi. V pasáži se totiž všechny ostatní děti poflakují a hrají arkádové hry (což v některých hráčích může vyvolat nostalgický pocit).

Button City arkádové centrum

Pestré postavy

Stejně jako u mnoha her, které se více zaměřují na vyprávění, může v Button City trochu chybět okamžitá hratelnost. Většinu času hráči zabere plnění úkolů pro okouzlující a pestré obsazení postav (králíci, pandy, lišky apod.). Hráč může s ostatními postavami komunikovat v různých oblastech malého města, ve kterém se hra odehrává. Většina úkolů pomáhá zhmotnit ostatní postavy ve světě a díky nim hráč bude cítit, že městečko opravdu žije. Od spikleneckých mývalů přes agorafobní sousedy až po wrestlingové babičky. Je zde rozmanitost podivných postav, s jejichž problémy může hlavní hrdina pomoci. Rozhodně stojí za to tyto příběhy a úkoly sledovat a zjistit tak více o místní komunitě.

Hraní arkádovek

Ironií je, že navzdory tomu, že se příběh Button City točí kolem herních arkád. V hlavním příběhu není kladen velký důraz na hraní skutečných hratelných arkádových her. Hráč tu však narazí na existující vedlejší úkoly, které ho pustí do některé z nich. Je tu také hra Gobabots, kde dva týmy po čtyřech hráčích soutěží o to, kdo hodí nejvíce bobulí do smoothie. To uvádí děj Button City do pohybu a poskytuje tak hráči víc konfliktů k řešení prostřednictvím turnaje Golden Gobapot, který probíhá skrze celé vyprávění. Mezi další hratelné hry v arkádách patří rytmická hra inspirovaná Dance Dance Revolution s názvem Prisma Beats a závodní hra se zaměřením na driftování zvaná rEVolution Racer. Obě hry jsou velmi zábavné, i když dle mého názoru trochu krátké.

Stálicí mezi hratelnými arkádovkami je bezpochyby Prisma Beats, která je klonem DDR s překvapivě velkým množstvím skladeb. Všechny zmíněné minihry mají přidanou znovuhratelnost díky zahrnutí „Fluff Buffs“, což jsou položky, které lze použít před hraním jakékoli z arkádových her. Hráči přidají cokoli, od kosmetických změn až po novou obtížnost či změnu herního režimu. I když jsou tyto hry většinou třešničkou na příběhovém dortu, rozhodně je v nich dost na to, aby si v nich hráči pořádně zainvestovali.

Button City vítězství v minihře

Vizuál a hudba

Grafika je jednoduchá a extrémně barevná, ale efektivní. Svým způsobem hra občas působí jako ještě barevnější Animal Crossing. Herní svět se nalézá v podobě malých diorám, což je podle mě dost efektivní způsob, jak prezentovat svět Button City. Autoři tak hráči ukáží celé toto městečko, aniž by ho museli nějak zvlášť vykreslovat.

Hudba je tu taková roztomilá a veselá, přirovnala bych ji k hudbě z celé série Mega Man Legends od Capcomu.

Co se mi nelíbilo

I když Button City je rozhodně veselá, roztomilá a barevná hra, rozhodně to tu není vše takové duhové, jak se může na první pohled zdát. Minihry jsou zbytečně krátké. Začátek hráče skoro unudí, protože dobrých deset minut jen čtete, a to rozhodně není pro každého. Ráda bych tu zmínila i nesmyslnost některých vedlejších úkolů. Sice za vedlejší úkoly dostáváte odměny v podobě měny nebo kosmetických úprav (kostýmy apod.), ale najdou se tu i úkoly, které si přejete opustit, a nejlépe hned. Například v jednom úkolu doručujete vzkazy mezi dvěma dveřmi. Celou dobu tak neděláte nic jiného než běháte z patra do patra, dokud vám nakonec dveře neřeknou „Zde je vaše odměna.“

Button City má rozhodně svoji atmosféru a kouzlo v postavách a prostředí. Problémem této hry jsou spíše její minihry, které drží tento titul trochu zpátky. Hráč tu ale zažije určitě několik příjemných okamžiků a rozhodně budete mít dobrý pocit z toho, že jste zachránili pasáž.

• roztomilá atmosféra
  • vtípky
  • kosmetické úpravy