Novinky

Čínský gigant Tencent kupuje Techland, vývojáře série Dying Light

O čínské společnosti Tencent ještě před nějakými deseti lety málokdo slyšel. Dnes je však naprosto nepřehlédnutelná, a to zejména díky častým akvizicím významných vývojářských studií. Nejčerstvější posilou masivního konglomerátu sídlícího v čínském Šen-čenu se stává polské studio Techland. To se nejvíce proslavilo prvním Dead Islandem a jeho duchovním nástupcem, sérií Dying Light.

Aktuálně probíhající akvizici v radostném tónu oznámil na webu Techlandu jeho ředitel Paweł Marchewka. Tencent v pozici majoritního vlastníka (měl by mít v držení 67 % akcií) podle něj představuje skvělou příležitost, která umožní polským vývojářům plně realizovat jejich herní vize. Marchewka zároveň ujišťuje, že studiu zůstane veškerá kreativní svoboda i kontrola nad zavedenými značkami.

Techland byl v polské Vratislavi založen již roku 1991 a na kontě má velké množství her. Dlouho se zaměřoval na spíše menší projekty, z nichž mnohé si však získaly mezinárodní pozornost. Stalo se to třeba graficky působivé first-person sci-fi střílečce Chrome nebo westernové sérii Call of Juarez. Dnes je Techland známý především díky dobře vnímané zombie akci Dying Light.

Čínský Tencent během čtvrtstoletí své existence vyrostl v jednu z hlavních technologických a investičních firem v Číně a zároveň v jednu z největších korporací na světě. Původně vyvíjel a provozoval především komunikační aplikace, z nichž nejvýznamnější se stala sociální síť Weixin. Zatímco její mezinárodní verze (zvaná WeChat) příliš uživatelů nenalákala, v čínském prostředí má dominantní postavení a obhospodařuje široké pole činností včetně nakupování nebo kontaktu s úřady. S akvizicemi významným herních společností začal Tencent roku 2011, když koupil Riot Games, vývojáře League of Legends. Nyní již má Tencent vlastnický podíl v nižších desítkách zahraničních společností, včetně Epic Games (40 %) a Ubisoftu (9,99 %). Jako minoritní vlastník před dvěma lety vstoupil i do českého studia Bohemia Interactive.

Západní hráči se obvykle k Tencentu a jeho zahraničním investicím staví s nelibostí, neboť se obávají, že korporace poslušně kooperující s čínskou vládou může zneužívat jejich data nebo využívat vlastněné firmy k propagaci Čínské lidové republiky a jejích zájmů. Na oblibě Tencentu nepřidává ani pozice největší herní společnosti na světě, která však sama žádnou celosvětově úspěšnou videohru nevyvinula.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Share
Published by
Miroslav Libicher

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

11 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

15 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

15 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

18 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

18 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

20 hodin ago