Crimson Snow - úvod

Crimson Snow – šťastné a veselé

31. 5. 2023

Hororová hra s temným příběhem o tom, co se stalo jedné vánoční noci, to je Crimson Snow. Čeká na vás vyzdobený vánoční dům, přítelkyně a nezvaný stalker. Jak tento příběh asi dopadne? To záleží pouze na vašich rozhodnutích.

Vývojářem této hororové hry je Steppe Hare Studio, které má už na kontě několik známých her. Patří mezi ně například Palmyra Orphanage, Irony of Nightmare, Mother Simulator, Geeksos, Mist of Aiden či Prognostic.

Vánoce a jedna bláznivá holka

Vánoce jsou svátky klidu a míru. Čas, jejž trávíme povětšinou v kruhu našich nejbližších. Avšak hrdina našeho příběhu, Mark, to má jinak. Zprvu se zdá, že bude letošní Vánoce trávit sám. Vše se změní ve chvíli, kdy mu zavolá přítelkyně Joyce, že se vrátila domů o pár dní dříve a chystá pro něj překvapení. Mark má pro Joyce překvapení též. Touží ji požádat o ruku pod vánočním stromkem. Do této idyly však vstupuje nečekaný stalker a letošní Vánoce se tak stávají bojem o holý život.

Musíte se probojovat skrz podivný dům osvětlený vánočními ozdobami a skrývat se před tajemným stalkerem. Nebo spíše stalkerkou, jež je vámi posedlá. A vám na mysli vyvstává jediná otázka, kdo je tato záhadná žena? To už musíte zjistit prostřednictvím příběhu hry. Vaše přítelkyně Joyce se vám bude snažit pomoci uniknout. Pomůže nám, či se stane sama další obětí tajemné stalkerky? Osud vás obou závisí pouze na vašich rozhodnutích, takže si vše pořádně promyslete.

Vánoce, Vánoce přicházejí…

Úvod Crimson Snow kupodivu působí velmi milým a hřejivým dojmem, ačkoliv se jedná o hororový titul. Čeká tu na vás krásný útulný domeček s ozdobeným vánočním stromkem. Za oknem sice zuří pravá sněhová bouře, ale to vás vůbec netrápí. Vy totiž nasáváte tu správnou vánoční atmosféru. Z té vás vyruší telefon od vaší přítelkyně Joyce, která vám oznamuje, že dorazila o pár dní dříve z pracovní dovolené domů, abyste si užili svátky společně. Vykouknete z okna a přes vánici vidíte blikající okno vaší přítelkyně. Po krátkém přesvědčování vás Joyce přemluví k návštěvě. Mark se tedy vydává do protějšího domu skrze hustou vánici. To se mu stane osudným, neboť se ztratí a místo k Joyce dorazí do domu, jejž obývá naše stalkerka. Přiznám se, že doteď nechápu, jak se Mark mohl ztratit při přechodu ulice z jedné strany na druhou.

Bláznivá expřítelkyně

V domě se Markův život mění v hotové peklo. Tajemná stalkerka, jak se ukáže, je bývalá Markova přítelkyně, která to v hlavě nemá tak úplně v pořádku. K tomu všemu zjišťujete, že už není ani člověkem, nýbrž nějakým monstrem. Čeká vás tak neustálé schovávání se a plížení skrz celý dům, který patří postaršímu páru (což zjistíte z fotografií, jež naleznete v domě). Mark začíná mít pocit, že trpí nějakými halucinacemi, ale poté mu zavolá Joyce, že tajemnou ženu viděla také, a ta ji dokonce napadla. Mark požádá Joyce, aby se bezpečně ukryla v domě a zavolala policii.

Během této doby objevuje odcizené věci z Joycina domu, mrtvoly postaršího páru, a dokonce zásnubní prsten pro Joyce, který mu byl odcizen jeho expřítelkyní. Ta totiž trpí utkvělou představou, že Mark chce požádat o ruku ji. Po nějaké době přijíždí policie a vše vypadá nadějně. Bláznivá ex však dostane celou policejní hlídku a Markovi tak nezbývá nic jiného než se jí postavit tváří v tvář. Hra Crimson Snow se pyšní více konci, a tak záleží na vás, jaký si vyberete.

Medový hlas, ale strašlivá animace

Hudební stránka hry se za mě perfektně zvládla také. Ať už se jedná o vánoční zvuky, které ve vás vyvolají tu správnou vánoční atmosféru, nebo ty strašidelné, ze kterých vás mrazí. Nejděsivějším zvukem je vibrování telefonu, které přijde vždy v tu nejméně vhodnou chvíli. Bláznivá ex má tak lísavý a medový hlas, jenž celé hře dodává tu správnou atmosféru. Na její slavné „Honey, where are you?“ (Zlato, kde jsi?) budu ještě chvíli vzpomínat.

Vzhled prostředí je proveden velmi skvěle. Co ale dle mého názoru pokulhává, a to skoro doslova, je postava expřítelkyně. Není mi úplně jasné, zda to byl záměr autorů, ale její postava se nepřirozeně potácí, divně se jí hýbou vlasy apod. Zkrátka jako když někdo neodvedl dobře svoji práci. Děsivě nepůsobí ani za mák (i když má pusu plnou ostrých zubů), zato jsem málem umřela smíchy, když jsem viděla, jak se ke mně potácí. Silně mi to připomnělo nějakého opilce, co se vrací ve tři hodiny ráno z hospody totálně namol. K tomu připočítejte schovávání se pod stolem, kde by vás viděl snad i slepec, ale ona vás nevidí. Podobně kvalitní schovávání jsem zažila ve hře The Backrooms 1998. Navrch pak přidejme nějaký ten bug, jako když se zasekne mezi dveřmi, vy nemůžete opustit místnost a jste tak nuceni hru již potřetí spustit od posledního náhodného uložení.

Crimson Snow je krátká hororová hra, kterou projdete jednou a bude vám to úplně stačit. Bláznivá expřítelkyně, která se potácí, jako když vypila několik lahví vína, není úplně děsivým soupeřem. Najde se tu pár dobrých jumpscarů, ale toť vše. Pokud chcete něco kvalitnějšího a na delší dobu, zahrajte si raději od Steppe Hare Studio hru Prognostic

• pěkně zpracované prostředí
  • možnost několika konců
  • zvuková stránka hry