Novinky

Mortal Kombat slaví 30 let od začátku vývoje

Mortal Kombat patří jednoznačně k herním i filmovým fenoménům. Nyní je důvod k oslavě, před 30 lety byl zahájen vývoj první hry Mortal Kombat. Byl to začátek herní série bojových her známé svými brutálními souboji a násilnými fatalitami neboli finálním zakončujícím úderem. Na oslavu tohoto milníku dal spolutvůrce Ed Boon fanouškům nahlédnout do zákulisí tvorby jednoho z nejikoničtějších Scorpionových pohybů.

Zdroj: NetherRealm Studios

Mortal Kombat a legendární „Get over here!“

V nedávno zveřejněném vlákně na Twitteru se Boon pochlubil dvouminutovým videem, ve kterém hovoří s Johnem Tobiasem, druhým spolutvůrcem Mortal Kombatu, o tom, „jaký by to byl cool-ass pohyb”, a Daniel Pesina, herec, který hrál Scorpiona a Johnnyho Cage, tento pohyb předvádí. V původním Mortal Kombatu byly všechny postavy digitalizované sprity založené na skutečných hercích, kteří předváděli pohyby, jež se objevily ve hře. Od začátku rozpracovávají různé detaily pohybu, například jak by Scorpion přitáhl protivníka k hornímu úderu a jak by se dalo vyhnout oštěpu, kdyby se protivník skrčil.

„V roce 2022 bude Mortal Kombat starý 30 let. Ale v roce 2021 uplyne 30 let od chvíle, kdy jsme na hře ZAČALI pracovat. Na oslavu nám přišlo jako zábavný nápad podělit se o pár věcí ze zákulisí. Tento klip ukazuje, jak jsme vytvářeli Scorpionův ikonický (ZDE SE PODÍVEJTE!) pohyb kopím. (1 z 9.)“

Ve vlákně se také probíralo, jak Boon a jeho tým překonali některé překážky způsobené tím, že se jedná o hru náročnou na paměť. Hry v roce 1991 neměly zdaleka tolik paměti jako hry dnešní, takže se týmu podařilo ušetřit část paměti tím, že znovu použil některé další animační snímky pro ostatní postavy v útoku. Především tým diskutoval o použití začátku jejich knockdown animace pro počáteční uchopení a o opětovném použití Fatality pro okamžik, kdy jsou přitaženi těsně před uppercutem.

Oficiální 30. výročí hry Mortal Kombat připadá na 8. října 2022.

Hru Mortal Kombat 11 můžete sledovat zde.

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Recent Posts

V Caput Mortum budete čelit nejhorším nočním můrám

Noční můry nás provázejí od útlého dětství. Pro někoho jsou příjemnou zábavou, pro jiné drásající…

2 hodiny ago

Souhrn toho nejlepšího z Gamescom Opening Night Live 2025

Než se Kolín nad Rýnem naplní fanoušky a novináři, tak celý Gamescom opět otevřela akce…

2 hodiny ago

Vzkaz v láhvi připlouvá od Bohemian Games

Moře dokáže být nevyzpytatelné. Někdy vyplaví na břeh obyčejný kus dřeva, jindy vzácný poklad. Tentokrát…

2 hodiny ago

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

5 hodin ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

19 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

23 hodin ago