Novinky

Zelda či Mario nikdy nevypadali lépe. Projekt N64: Recompiled dává nový život hrám z Nintenda 64

Není tomu dávno, kdy uživatel s přezdívkou Mr-Wiseguy zveřejnil nástroj N64: Recompiled (nazývaný také N64Recomp), který umožňuje snadno vytvořit nativní porty her z konzole Nintendo 64 pro PC i jiné platformy. Nyní jsme si jeden z prvních takových portů vyzkoušeli a dost na nás zapůsobil.

N64: Recompiled dovede automaticky převést kód her z Nintenda 64 do programovacího jazyka C, z něhož může být zkompilován pro jiné zařízení. Jde v zásadě o jakousi strojovou variantu ruční dekompilace, při níž musí lidský programátor kód sám zdlouhavě vytvořit na základě reverzního inženýrství. Ve srovnání s klasickou emulací ovšem tento přístup vede k podstatně větší kompatibilitě, ale hlavně modovatelnosti.

O výhodách nativního portu vůči emulaci se ostatně již mohli přesvědčit hráči, kteří si vyzkoušeli projekt Super Mario 64 Port z roku 2020. Tato počítačová verze přelomové 3D skákačky přinesla množství technických i hratelnostních vylepšení, včetně podpory ray tracingu či možnosti používat textury a jiné assety ve vysokém rozlišení. Projekt N64: Recompiled přípravu právě takových portů razantně usnadňuje. Aby Mr-Wiseguy prokázal, že tomu tak skutečně je, vydal rovnou i program Zelda 64: Recompiled. Ten v tuto chvíli umožňuje hrát akční RPG The Legend of Zelda: Majora's Mask, přičemž brzy bude doplněna i podpora předchozího dílu série s podtitulem Ocarina of Time.

Úvod nativního PC portu The Legend of Zelda: Majora's Mask

Ke hraní samozřejmě potřebujete původní ROM soubor, který si musíte vytvořit z originální cartridge (tedy pokud chcete dodržovat zákony). Software jej během několika vteřin zpracuje a pak už je možné hrát. Jak se ukázalo i při našem testování, rekompilovaná Majora's Mask beží zcela bez problémů a ovládá se mnohem příjemněji než emulovaná verze. Rozlišení i framerate se automaticky přizpůsobí použitému monitoru, byly eliminovány nahrávací pauzy a především zmizel nepříjemný input lag hyzdící původní hru.

Nintendo 64 bylo v době svého uvedení v roce 1996 v mnohém průkopnickou konzolí, která ale ještě narážela na technické a designérské limity. Kromě pověstně neostrého obrazu zmiňme třeba komplikované ovládání nebo skutečnost, že si velké množství her nedokázalo udržet stabilní snímkovou frekvenci. Projekt N64: Recompiled však může dát spoustě zajímavých her z této konzole zasloužený nový život.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Share
Published by
Miroslav Libicher

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

13 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

13 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

15 hodin ago