Nightmare of Decay - náhled

Nightmare of Decay – pro milovníky nočních děsů

26. 3. 2023

Nightmare of Decay je akční hororová hra z pohledu první osoby zasazená na děsivé panství. Nezávislým vývojářem i vydavatelem této hry je Checkmaty. Nightmare of Decay vám připomene atmosféru ze starých dobrých devadesátkových hororových her, tak neváhejte a pojďme se do toho společně pustit.

Probuzení v rakvi

Váš příběh v Nightmare of Decay začíná v okamžiku, kdy hlavní hrdina jde takhle jednou spát a probudí se v rakvi u tajemného panství, které, jak se později dozvíte, patří manželům lordu Williamovi a lady Ermě Herdshawovým. Díky nalezeným deníkům postupně zjišťujete, jaké se tu děly hrůzostrašné věci, že se začali se ztrácet zaměstnanci, a i to, co se stalo s pánem a paní domu. V tomto noblesním sídle narazíte na řadu děsivých zombie, psychotické kultisty a další příšery z nočních můr. V panství a jeho okolí potkáváte černou kočku, která si s vámi ráda popovídá. Sdělí vám, že nikdo se nedostane z nočních můr živý. Jestli to bude opravdu tak, zjistíte až dohráním hry.

Nightmare of Decay - sídlo

Bossové a monstra

Jak jsem již zmínila výše, ve hře Nightmare of Decay se setkáte hlavně se zombíky. Tito nemrtví ne vždy zemřou po ráně do hlavy. Několikrát se mi stalo, že i po rozstřelení kebule zbytek těla dál pokračoval ke mně, což působilo celkem vtipně. Velice zábavné mi přišlo i to, že jejich mručení znělo úplně totožně jako u zombíků ve hře Minecraft. Kromě nemrtvých ale narazíte i na zombie psy (jako ve hře Resident Evil) či různé žvatlající kultisty, kteří se vás snaží rozstřelit brokovnicí. V neposlední řadě jsou tu i mnou velmi (ne)oblíbení pavouci, jak já jen nesnáším tyhle osminohé potvory.

Nightmare of Decay se ale také kromě obyčejných monster může pochlubit několika bossy. Celkem jich ve hře naleznete pět, každý z nich je unikátní a budete na ně potřebovat různou taktiku. Těmito bossy jsou masový golem, strážci, obří pavouk, psycho a „monstrózní bestie.“ Na konci Nightmare of Decay se můžete těšit i na finálního bosse – Lorda nočních můr. V tomto závěrečném brutálním boji se snažíte konečně uniknout z nočních můr. Nepochybně i několikrát zemřete, ale to k tomu patří.

Inspirace v Resident Evil

Ve hře Nightmare of Decay můžete cítit silná podobnost se sérií survivalových hororových her Resident Evil. Ať už se jedná o boj se zombíky, omezenou munici, různé hádanky, či podobnost místa – tajemné panství (stejně jako v Resident Evil z roku 1996). Na hráče tu čekají hádanky typu najdi a seřaď správně mince, namíchej kyselinu, posuň správně sochu apod. Hra rozhodně není jen střílením zombíků hlava nehlava, ale donutí vás i chvilku přemýšlet. Musím říct, že příjemně plyne a nic vás nezdržuje. Hádanky jsou poměrně snadné na vyřešení.

Arzenál

Nechybí zde slušný arzenál zbraní, například nůž, pistole Magnum, brokovnice, páčidlo či svěcená voda, jež představuje zcela nejsilnější zbraň ve hře. Některé zbraně zabírají lépe na určitý druh nepřátel než jiné, např. páčidlo je nejlepší na kostlivce. Pokud se vám dostane do ruky svěcená voda, je dobré si ji ponechat na střety s bossy či na závěrečný souboj, bude jistě k užitku.

Zajímavým prvkem v Nightmare of Decay je možnost zastřílet si ze vzduchovky na střelnici. Za určitý počet bodů pak můžete získat různé odměny. Jako odměny získáte náboje, šperháky, lékárničky atd. Můžete se také pokusit o svůj osobní rekord.

Obtížnost a herní módy

V Nightmare of Decay máte dvě obtížnosti – buď normální, nebo těžkou. Najdete zde i dva extra módy, jsou jimi útěk z dungeonu (který je náhodně vygenerován) a útok hordy (kde musíte přežít nekonečné vlny nepřátel). U těchto extra módů máte ještě možnost vypnout kultisty.

Funguje vše, jak má?

Všechny vás určitě zajímá, jestli Nightmare of Decay má i nějaké mouchy. Budu upřímná, ne vše tu jede na sto procent. I když je vidět, že tým Checkmaty věnoval hře spoustu času a lásky, je tu pár drobností, které mě osobně dost rozčilovaly. Jednou z nich je docela dlouhé přebíjení. Pokud na vás někdo útočí a vy dáte sprint, automaticky přestanete nabíjet. Pistole Magnum funguje tak, že nestačí zamířit a vystřelit. Hráč musí mířit několik sekund dopředu, než zbraň vystřelí. Nejvíce je pak problém, že headshoty do zombíků občas fungují a občas vysázíte šest nábojů do hlavy zombíka, ale naprosto nic se neděje.

Nightmare of Decay je poctou klasickým survival hrám z 90. let. Pokud jste jako já vyrostli na hrách, jako je Resident Evil, bude vás tento titul jistě bavit. Starším hráčům poskytne nostalgický zážitek a pro mladší hráče by to mohla být zase nová výzva. Popadněte brokovnici a hurá na zombíky.

• zábavná survival hra
  • pohodové hádanky
  • možnost extra módů