Pokaždé když se objeví nějaká hra, která byla původně pouze pro PlayStation, v PC verzi, neváhám ani minutu, abych ji získal. Další, která oblékla nový kabátek, je Sackboy: A Big Adventure. Nemohu si pomoci, ale něco natolik roztomilého jsem hrál naposledy v upravené verzi Spyro Reignited a natolik komplexního malého hrdinu si užil v Crash Bandicoot: Warped. Tento malý hadráček má na starosti velký úkol, zachránit celý Nápadosvět.
Možná vás oslním hned v úvodu, hra má českou lokalizaci a užijete si ji více, než si myslíte. Hlavní postavičkou je Sackboy, malý mužíček, který je roztomilým spletencem bavlny a nití. Jeho domovský svět ale napadne Vex, velká klaunská ponožka, která vypadá jako Joker z Batmana a má ještě horší zbraň, než je sérum smíchu. Zlý Vex chce rozbourat hranice snění a vytvořit nový a děsivý Kazisvět, kde místo veselých snů budou hrát prim strach a noční můry.
Po jeho útoku zůstane jen pár hadráčků, a jeden z nich je právě Sackboy. Ten se rozhodl přijmout roli hrdiny a vydá se zachránit kamarády i celý svět před Vexem. Hráči začíná výprava, kterou jsem naposledy zažil u dráčka Spyra – malý nevinný hrdina a pohádkový příběh. Jednoduchý koncept, který má za úkol přilákat především mladší hráče, ale to v tom případě není vůbec na škodu. Ostatně příběh si užije hráč každého věku, za to vám ručím.
Začátek hry je velice primitivní a možná vás tím bude odrazovat od dalšího hraní. Dovolím si start přirovnat ke Crash Bandicoot: Warped, kde začínáte s velice jednoduchými misemi, pomocí kterých poznáte všechny mechanismy hry. To samé nabízí Sackboy. Začátek je snadný a rychlý, ale poznáte vše potřebné, abyste mohli ve hře kráčet vpřed s hlavou vztyčenou.
Jak ale postupujete, obtížnost stoupá a najednou přichází i nemilé věci, jako je vztekání se u něčeho roztomilého. Občas se hra ztíží natolik, že budete až bezradní, protože časový press a touha se dostat ke konci je důležitější než zahrát celou misi na 100 %. Ono někdy přežít, aby se daly různé úrovně splnit na 100 %, je šílené, stejně jako pokoušet se porazit všechny bosse, kteří jsou ve hře, a že jich tam kromě Vexe pár je.
K otevření jednotlivých světů, tedy postupu do dalších částí hry, potřebujete modré orby. Ty sbíráte na misích, jeden za druhým – je to jako ve Spyrovi, kde sbíráte diamanty. I v tomto případě můžete narazit. Ačkoliv nepotřebujete posbírat všechny, abyste se posunuli do dalších částí a dokončili hru, ve druhé polovině hraní se může stát, že vám jich bude pár chybět, a vás tedy čeká návrat do už hotových misí, což není tolik zábavné jako ze začátku. Nehledě na to, že pár misí má ještě vedlejší úkoly a vy některé z nich budete muset plnit.
Zdroj: Sumo Digital
Přechody her z konzolí na PC budí důvodný strach a častokrát se setkávají s neúspěchem, Sackboy se k nim ale rozhodně nezařadí. Řekl bych, že port je až abnormálně zdařilý, i díky tomu, že hra nabízí konfiguraci kláves dle hráčových preferencí. Kamera funguje automaticky a pohybuje se ve směru postavičky, tudíž není problém se jakkoliv potřebně zaměřit či zkontrolovat vybranou oblast.
Hra představuje perfektní skákačku s hromadou logických a jednoduchých hádanek, které během průchodu řešíte. Všechno to hopsání, točení a dělání kravin je jeden druh radosti, ale ten druhý, tedy využívání věcí potřebných k postupu hrou, je ještě větší zábava. Například mlácení do šroubů a matic, aby se ostrůvek vytočil nahoru, je něco až magicky přirozeného a zábavného.To samé by se dalo říct o samotných levelech. Některé jsou překvapivě otevřené a jsou v nich různá zákoutí, abyste našli potřebné modré orby. Jiné jsou zase přímočaré jako první level Super Maria. Máte jediný úkol, a to běžet vpřed z bodu A do bodu B. Do toho tu máte vedlejší triky, jako válení kotrmelců (u čehož jsem zůstal asi deset minut a nepřestalo mě to bavit, ačkoliv to bylo jenom v kruhu), plácnutí packou nebo úhybný manévr, a za takové „rolly-polly“ by se nestyděli ani tvůrci Dark Souls.
Zdroj: Sumo Digital
Nejenže je celá hra pozitivní a příjemná na ovládání, je i neuvěřitelně barevná, a až dětsky krásná. Jasně, prskavky, hromada barviček, různé světy, to jsou prvky, které vábí děti, ale zde je to natolik vychytané, že to hřeje u srdíčka a baví. Z celého toho designu budete mít pouze touhu objevovat a vidět toho více a více.
Úrovně působí neuvěřitelně hravě. Pět navštívených území, od vesmíru až po oceány, mě skutečně utvrdilo v tom, že hra je designérsky vychytaná a se snadnou hratelností nabízí komplexní zábavu jako málokterá jiná. Do toho je tu ještě maličkost, kterou bych málem zapomněl zmínit, a to jsou kostýmky pro hrdinu. Sackboy nabízí skoro až neomezené množství úprav vašeho malého rytíře, které si můžete v podobě oblečení koupit za zvonečkové peníze nebo posbírat během hry. Místo klasického Sackboye klidně můžete běhat jako ponožková Červená karkulka, a ani vlk nemůže říct: „Babičko, proč máš knoflíky místo oči?“
Tyto oblečky ale mají svůj význam. V Sackboy: A Big Adventure funguje i kooperace s jinými (max čtyřmi) hráči, a tak je důležité, aby se jednotlivé postavy od sebe daly odlišit. Kooperace může leccos usnadnit, především se díky ní můžete dostat občas na místo, kam se sólo nedostanete, a zároveň se zvyšuje i kompetitivnost. V kooperaci, která je jak lokální, tak online, se můžete totiž i navzájem škádlit a trošku si škodit, což jenom více podtrhává nevinnost celé hry.
A hudba? To je možná něco, co trumfne i onen design. Naprostým vrcholem jsou hudební mise přeplněné populární hudbou, kde si i Sackboy musí zatančit (a on tančí!). Proběhnutí některých misí za zvuku Uptown Funk od Bruna Marse, Jungle Boogie od Kool and the Gang nebo Let´s Dance od Davida Bowieho vás zvedne od klávesnice a tančíte také. Hudba je jen nadstavbou už natolik povedené hry.
Kdyby Sackboy: A Big Adventure nevyšel na PC, byl by dostatečným důvodem, abyste si pořídili PlayStation 4 nebo PlayStation 5. Je to kvalitní, jednoduchá, snadno se ovládající (opět chválím port) a neuvěřitelně barevná hra s úžasným hudebním doprovodem. Nehledě na sympatického hlavního hrdinu a celkové pojetí světů, jako by to vše byla jedna krásná dlouhá pohádka. Jediné, co mi vadilo, je občasný návrat do starších úrovní a důraz na plnění těch pár vedlejších úkolů. To jsou ale maličkosti, které malému hadrovému rytíři nebrání zazářit.
Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…
Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…
Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…
Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…
Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…
Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…