Recenze

The Quinfall – ambiciózní, leč neuhlazené dobrodružství

The Quinfall, MMORPG od studia Vawraek Technology, vstoupil do předběžného přístupu s velkými ambicemi: nabídnout hráčům masivní svět, hluboký příběh, propracovaný systém profesí a dynamické bitvy. Titul slibuje rozsáhlý otevřený svět o rozloze 2016 km², komplexní příběh inspirovaný mytologií, a spoustu možností, jak si v tomto světě najít své místo. Prozkoumala jsem ranou verzi The Quinfall a chci se s vámi podělit o své dojmy.

Svět plný potenciálu, ale potřebuje doladit

Už na první pohled je na The Quinfall patrná snaha nabídnout vizuálně působivý zážitek. Svět je rozlehlý a rozmanitý, s pěti regiony s odlišným klimatem a biomy. Grafika je na první pohled slušná, ale detaily a optimalizace občas pokulhávají. Ovládání je na začátek trochu kostrbaté a uživatelské rozhraní nepřehledné. Nicméně, přes počáteční obtíže, má The Quinfall v sobě cosi slibného, co mě nutilo pokračovat v jeho prozkoumávání.

Božské intriky a osobní tragédie

The Quinfall láká na hluboký příběh zasazený do světa ovlivněného mocnými bohy - Pelyonas, Greis, Kreas a dalšími. Autoři slibují prozkoumání osudů desítek hlavních postav s promyšlenými pozadími, a sledování příběhů obyčejných lidí uvržených do víru událostí. Zpočátku jsem byla příběhem zaujatá, ale postupem času jsem si uvědomila, že je příliš rozdrobený a nedrží moc dobře pohromadě. Příběh se snaží vyprávět o božských intrikách, o osudu kouzelné koruny a o občanské válce, ale chybí mu silná ústřední linka a poutavé postavy, které by diváka vtáhly lépe do děje. Doufám, že vývojáři na tomto aspektu zapracují, protože potenciál v tomto ohledu rozhodně existuje.

Svoboda s otazníky

The Quinfall nabízí možnost vytvořit si vlastní postavu a vybrat si z devíti zbraňových systémů, které formují váš herní styl. Systém specializací má nabídnout desítky profesí, které ovlivňují vývoj vaší postavy a její možnosti. V praxi se však systém zdá být poněkud zmatený a postrádá jasné instrukce. Navíc, jednotlivé classy a specializace se mi zdály být nevyvážené, a některé z nich působí spíše jako nedodělky než plnohodnotné možnosti. Celkově mi chyběl pocit progresu a uvědomění si, že moje postava se s časem skutečně vyvíjí.

Bojový systém a vylepšování: Akční, ale ne vždy uspokojivé

The Quinfall se pyšní non-target bojovým systémem, který klade důraz na dovednosti hráče a jeho postřeh. V ideálním případě by to mělo přinášet dynamické a napínavé bitvy. Bohužel, v současném stavu je bojový systém poměrně nemotorný a nevyvážený. Animace jsou občas trhané a hitboxy nepřesné. Vylepšování vybavení je sice založeno na craftingu a ne na štěstí, ale proces je zdlouhavý a za mě dosti nudný. Titul nabízí různé typy bitev, od soubojů s monstry v otevřeném světě, přes bitvy lodí a dobývání hradů, až po souboje v arénách. Nicméně, i zde se projevují problémy s optimalizací a nevyvážeností. Nehledě na fakt, že v arénách jsem byla vždy sama.

Zdroj: Vawraek Technology

Ekonomický potenciál, ale nutná optimalizace

Systém profesí a výroby je v The Quinfall rozsáhlý a teoreticky nabízí spoustu možností, jak si vydělat na živobytí. Můžete si vytvořit obchodní trasy s karavanami a prodávat své zboží dalším hráčům. Crafting systém je zaměřen na produkci vybavení a jeho další vylepšování. Bohužel, i v tomto aspektu hry se projevují problémy s uživatelským rozhraním a komplexitou. Proces získávání surovin je často zdlouhavý a nudný, a samotný crafting postrádá hlubší smysl. Navíc, dynamický obchodní systém je zatím nedoladěný a ekonomická situace ve hře je poměrně nevyvážená.

PvE a PvP + Arény + Eventy

The Quinfall se chlubí rozmanitým obsahem, a to jak v oblasti PvE (player versus environment), tak i PvP (player versus player). Můžete se pouštět do dobrodružství v otevřeném světě, plnit úkoly, bojovat s bossy a objevovat nové lokace. Pro příznivce PvP jsou k dispozici arény nebo přímo server určený k PvP. Titul také slibuje pravidelné eventy s unikátními odměnami. Bohužel, i v této oblasti se projevují problémy s optimalizací a nevyvážeností. PvE obsah je často repetitivní a postrádá hlubší smysl. PvP bitvy jsou zase nevyvážené a trpí problémy s lagy a stabilitou serverů.

Kombinace slibných prvků a nedodělků

Celková hratelnost The Quinfall je směsicí slibných prvků a nedodělků. Titul nabízí obrovský svět s potenciálem pro prozkoumávání a dobrodružství. Systém profesí a výroby by mohl být zajímavý, pokud by byl lépe proveden. Bojový systém má potenciál být dynamický a zábavný, ale potřebuje doladit. Příběh je sice ambiciózní, ale postrádá ústřední linku a poutavé postavy. Celkově mám pocit, že The Quinfall má v sobě potenciál stát se skvělým MMORPG, ale v současném stavu je hra příliš nedodělaná a nevyvážená.

Rozporuplné dojmy

Vizuální stránka hry je rozporuplná. Svět je rozlehlý a rozmanitý,  některé lokace vypadají skutečně působivě. Nicméně, detaily a textury jsou občas nevýrazné a optimalizace pokulhává. Hudba je atmosférická a dobře ladí s prostředím, ale občas se opakuje a postrádá výraznější melodie. Celkově bych vizuální a hudební stránku hry hodnotila jako průměrnou.

The Quinfall má v sobě potenciál stát se zajímavým MMORPG, ale v současném předběžném přístupu je titul příliš nedodělaný a nevyvážený. Vývojáři mají před sebou ještě spoustu práce, pokud chtějí, aby The Quinfall dosáhl svých ambicí. Osobně doufám, že se jim podaří opravit chyby, vylepšit optimalizaci a doladit herní mechanismy. Pokud se tak stane, The Quinfall by mohl být příjemným překvapením v žánru MMORPG. V současném stavu však doporučuji s nákupem počkat a sledovat další vývoj hry.

Petra Svobodová

Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

14 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

14 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

16 hodin ago