Novinky

Alice: Asylum nakonec nikdy nevznikne

Naděje umírá poslední. Tímto heslem se řídil herní vývojář známý jako American McGee, který již několik dlouhých let od roku 2017 pracoval na konceptech pro vytvoření třetího dílu fanoušky milované videoherní série Alenky. Pro tisíce podporovatelů však přišla zdrcující zpráva. Vydavatel a vlastník práv, společnost Electronic Arts, se rozhodl Alice: Asylum nezafinancovat ani projektu neudělit licenci pro hledání jiného partnera. Pro EA je Alenka důležitou součástí celkového katalogu her společnosti, a proto se jí herní velikán nehodlá vzdát. Financování bylo zamítnuto na základě interní analýzy duševního vlastnictví, tržních podmínek a podrobností návrhu výroby.

American McGee získal skrze svůj Patreon tisíce podporovatelů, a i přes prvotní odmítnutí ze strany EA se nadále snažil vytvořit dost propracovaný koncept na to, aby společnost ohromil. Vznikl tak 414stránkový soubor Design Bible for Alice: Asylum obsahující kompletní vizi se všemi nápady, jak by třetí díl Alenčiných videoherních dobrodružství mohl vypadat. Bohužel ani to nebylo pro EA dost na to, aby projektu dali zelenou. Zhrzený American McGee tímto krokem vyčerpal všechny možnosti, jak třetí Alenku realizovat, a končí nejen s ní, ale i se samotným vývojem her. V případě, že by se EA někdy v budoucnu rozhodla třetí díl vytvořit, se chce od něj naprosto distancovat a nemít s ním absolutně nic společného.

Fanouškům tak zůstaly oči pro pláč a po tak dlouhé době i poslední plamínek naděje vyhasl. Připomínkou této cesty nám mohou být rozpracované návrhy a concept arty, které se nikdy nestanou realitou. Od vydání Alice: Madness Returns uběhlo více než deset let. Titul se stejně tak jako American McGee's Alice těší velké oblibě i pozitivním ohlasům. Třetí díl měl nabídnout více krve, násilí, smrti i hororových prvků na hranici mentálního zdraví. Osud série je nyní ve hvězdách a s jistotou se nedá potvrdit, zda se pokračování vůbec někdy dostane k hráčům. Rozhodně to však nebude v takové podobě, kterou si přálo tisíce fanoušků.

Zdroj: Twitter, patreon.com/americanmcgee

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG videohry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na žlutých TV kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také po starších titulech, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem. Když zrovna nebojuje s bossy, nejspíše se ztrácí mezi stránkami knížek, nebo mazlí svou milovanou kočkovitou šelmu… ideálně obojí zároveň.

Recent Posts

Souhrn toho nejlepšího z Gamescom Opening Night Live 2025

Než se Kolín nad Rýnem naplní fanoušky a novináři, tak celý Gamescom opět otevřela akce…

36 minut ago

Vzkaz v láhvi připlouvá od Bohemian Games

Moře dokáže být nevyzpytatelné. Někdy vyplaví na břeh obyčejný kus dřeva, jindy vzácný poklad. Tentokrát…

40 minut ago

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

3 hodiny ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

18 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

21 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

22 hodin ago