Mezi velká překvapení letošního roku patří jednoznačně Aliens: Dark Descent , squad-based taktické RPG zasazené do Alien universa. O tom, že titul je opravdu povedený, svědčí velmi kladná hodnocení napříč celou herní komunitou a to jak z řad herních recenzentů, tak zejména z řad uživatelů. Jediným nedostatkem hry byla pro většinu hráčů přítomnost specifických technických bugů.
Vývojáři si vzali podněty a hlášené chyby k srdci, a proto ve velmi krátkém časovém úseku vydali dvě velké aktualizace. Co se změnilo a bylo opraveno, vám tradičně přinášíme v bodech níže:
Byla přidána možnost přeskočit prolog, což je opravdu ku prospěchu, zejména pro opakované hraní.
Proběhlo mnoho četných oprav bugů, v rámci nichž se v různých misích nedaly splnit specifické činnosti.
Chyba, při které zmizeli zranění civilisté – po přemístění a opětovném uložení na zem již civilisté nemizí. Tito civilisté jsou i při shození na zem, poranění nebo únosu stále považováni za součást družstva.
Vylepšení několika problémů, které blokují dialogy a brání hráči v dalším postupu.
Přidání ochrany, která teleportuje vaše mariňáky, drony a civilisty poblíž jejich aktuální pozice, pokud uvíznou v prostředí. Tento problém vyřešil četná hlášení, kdy se jeden člen vašeho týmu zasekl, zatímco ostatní pokračovali dále.
Mnoho vylepšení a oprav v zobrazení velitelského rozhraní na palubě Otaga.
Byl kompletně vyřešen problém s výtahy, které mohly shodit hru. V rámci této opravy také proběhlo kompletní přeskriptování spuštění/přivolání výtahu. Byla opravena příčina pádu, ke kterému mohlo dojít při vyjetí výtahem s ponechaným dronem.
Oheň nyní ničí vejce podle očekávání. Dříve docházelo k bugům, kdy vejce nebyla poškozena.
Kurzor již je viditelný při otevření nabídky ESC během intermezza.
Vetřelci nyní mohou prorazit všechny dveře. Byly však upraveny hodnoty poškození zavařených dveří v rámci typu daného vetřelce.
ARC/APC již nejsou blokovány mrtvým mariňákem.
Událost „Psychické zhroucení“ nyní při získání použije správný počet traumatických bodů.
Oprava legendy mapy tak, aby přidávala odemčené terminály. Nyní také vidíte jejich celkový počet.
Vyvážení a nový obsah:
Vetřelci vás nyní mohou odhalit rychleji pouze tehdy, pokud jste blízko zdroje hluku, který jste způsobili (místo neustálého odhalování v rámci pomalého postupu).
V rámci všech misí došlo k odebrání některých místností, které mohou sloužit jako zdroj úkrytu, pro odpočinek vašich mariňáků. Některé úkryty byly přemístěny z původních lokací.
Bylo přidáno pět nových úrazů a psychických poruch: Hypochondrie, Hematofobie, Antropofobie, Obsedantně-kompulzivní a Xenomorfobie
Podrobnosti o aktualizacích a novinkách naleznete zde.
Petr Polák
Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.