Zprávy o propouštění zaměstnanců herní branže se v posledním roce bohužel nestaly ničím neobvyklým. Studií, která zažívají odchod zaměstnanců, je hned několik, ale případ týkající se vývojářů z Annapurna Interactive má poněkud opačný ráz. Jak informoval Jason Schreier z Bloombergu, dvacet pět vývojářů včetně Nathana Garyho i dalších vedoucích pracovníků podalo výpověď a opustilo řady společnosti. Důvodem k tomuto činu má být selhání jednání o odtržení herní divize Annapurna Interactive od mateřské společnosti Annapurna Pictures. Změny strategie týkající se videoher se totiž vývojářům zcela nezamlouvaly, a tak vyrazili do vyjednávacího boje o svou nezávislost. Bohužel, plán nevyšel, a tak se rozhodli rezignovat, což vyústilo v hromadný odchod. „Bylo to jedno z nejtěžších rozhodnutí, jaká jsme kdy museli udělat, a nebrali jsme to na lehkou váhu,“ okomentoval situaci Gary.
Jako první společnost opustil Nathan Gary už během minulého týdne v doprovodu několika dalších vlivných pracovníků, jako je Deborah Mars a Nathan Vella stojící v čele Annapurna Interactive. Zbytek týmu je pár dní poté následoval. Annapurna Interactive je americký vydavatel i vývojář videoher, který si na herní scéně vybudoval zvučné jméno díky několika velkým a hráči oblíbeným titulům, jako je například Outer Wilds, What Remains of Edith Finch, Neon White či Stray.
Ve vzduchu tedy visí otázka, co se stane s projekty, které měla herní divize na starosti. Megan Ellison prohlásila, že je i nadále prioritou podporovat vývojáře a vydavatelské partnery. Veškeré mezery budou v dohledné době vyřešeny – volná pracovní místa naplněna, existující hry zůstanou pod Annapurna Interactive a rozdělané projekty by neměla čekat žádná změna. Tituly Ghost Bike, Wanderstop, Bounty Star či Blade Runner 2033: Labyrinth nadále zůstávají ve vydavatelském plánu, ovšem stále bez konkrétního termínu vydání. Je otázkou, jak rychle se společnost dokáže vypořádat s touto ztrátou, aby nedošlo k případným odkladům a dalším komplikacím.
Hromadný odchod zaměstnanců je zřejmě výsledkem nedávno uzavřené spolupráce s finským studiem Remedy. Annapurna má financovat vývoj hry Control 2 a zároveň si pod svá křídla vzít přenesení příběhu Controlu i Alana Wakea na filmové plátno. Ačkoliv se tato dohoda týká Annapurna Pictures, situace znepokojila řadu jiných týmů.
Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…
Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…
Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…
Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…
Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…
Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…