Novinky

Blizzard zahajuje novou kapitolu, bude mít odbory

Tým pro vývoj příběhů a franšíz ve studiu Blizzard (konkrétně tedy v angličtině Story and Franchise Development, SFD) hlasoval pro založení odborů. Tato nová skupina se spojí s odborovou organizací Communications Workers of America (CWA) a vytvoří CWA Local 9510 v americkém státě Kalifornie. Microsoft, jako mateřská firma, nově formovanou odborovou strukturu uznává. Od zaměstnanců zaznívá, že je to krok, který jim umožní zachovat hodnoty a kulturu Blizzardu, zajistit transparentnost v rozhodovacích procesech a spravedlivé uplatňování firemních politik. Ti, kteří odbory iniciovali, očekávají, že jim to dá skutečný hlas, nejen formálně, ale i prakticky ve směru spolupráce s vedením.

Rozhodnutí o unionizaci přišlo krátce po velkém propouštění v rámci Microsoft Gaming, které zahrnovalo i zaměstnance z Blizzardu. Tato vlna výpovědí donutila mnoho týmů k přehodnocení svých pracovních podmínek a jistot. Slavné studio tak reagovalo na tento tlak organizací své skupiny do odborů, aby posílilo ochranu svých členů. Úspěšné hlasování zároveň představuje další krok v širším hnutí v úplně celém herním průmyslu, především ve Spojených státech, kdy zaměstnanci usilují o kolektivní jednání, jistotu pracovního rámce a ochranu proti neočekávaným rozhodnutím managementu.

Hlavní editor Bucky Fisk, člen organizačního výboru, k tomu v tiskové zprávě uvedl: Po více než deseti letech v Blizzardu jsem zažil všechny vzestupy i pády. Blizzard býval místem, kde si lidé mohli budovat kariéru po desetiletí, ale ta stabilita se vytrácí. Díky odborům můžeme zachovat to, co dělá toto místo výjimečným, zajistit skutečnou transparentnost v rozhodování a ujistit se, že firemní politiky se uplatňují spravedlivě na všechny.“  Tato nová odborová jednotka se tak přidává ke rostoucímu počtu týmů v rámci Microsoftu, kde již své odbory mají například týmy vývojářů hry World of Warcraft (nutno podotknout, že ty nepatří naprosto plně pod Blizzard) či Overwatch. Microsoft v posledních letech uzavřel dohodu o neutralitě vůči odborům, což umožnilo zaměstnancům otevřeně usilovat o své zastoupení.

Pro Blizzard to znamená, že vývojáři, obsahoví tvůrci i další členové mohou lépe chránit své pracovní zájmy, zejména když se odvětví potýká s častými propouštěcími vlnami a nejistotou. Tento vývoj dává naději, že pracovníci budou mít větší kontrolu nad svým profesním osudem a to i v turbulentním prostředí herního průmyslu.

Zdroj: CWA

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Share
Published by
Patrik Klicman

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

14 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

14 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

16 hodin ago