Novinky

Classic Marathon Infinity dorazil na Steam. Završení legendární trilogie je k dispozici zdarma

Když se zeptám, jestli znáte herní studio Bungie, budete si nejspíš místo odpovědi klepat na čelo. Copak existuje někdo, kdo se zajímá o hry a zároveň nezná tvůrce přelomové série Halo? Vývojáři z Bungie ovšem psali historii first-person stříleček ještě o pár let dřív, než původní Halo: Combat Evolved navždy změnilo způsob, jakým byl tento žánr adaptován pro konzole. Trilogie Marathon z poloviny 90. let zůstala málo známá, neboť vyšla pouze pro počítače společnosti Apple. Do rodícího se žánru ovšem donesla mnoho inovací. Na Steamu si naštěstí všechny tři Marathony můžete zahrát zdarma. Poslední díl, v nové verzi nazvaný Classic Marathon Infinity, vyšel právě teď.

Screenshot z totální konverze Apotheosis X

Minulosti série jsem se dostatečně věnoval ve starších příspěvcích, takže nyní shrnu jen to nejpodstatnější: Původní Marathon Infinity vyšel na podzim roku 1996 pro macOS. Designem se podobal předchozímu dílu Marathon 2: Durandal, takže obsahoval komplexní architekturu levelů a velký důraz kladený na příběh.

Roku 2005 společnost Bungie uvolnila celou trilogii Marathon jako freeware, takže se jí mohli chopit fanoušci a modeři. Ti vyvinuli port Aleph One, díky němuž jde všechny tři hry pohodlně hrát na moderních počítačích s Windows. Port dokonce podporuje řadu výrazných technických vylepšení – moderní mapování myši, zvětšení zorného úhlu, interpolovanou snímkovou frekvenci či možnost nahrát textury ve vysokém rozlišení.

Verze vydaná na Steamu a nazvaná Classic Marathon Infinity představuje asi nejjednodušší a nejkomfortnější způsob, jak si tuto přehlíženou klasiku zahrát. Z fanouškovského obsahu, který můžete jedním kliknutím aktivovat přes Steam Workshop, rozhodně doporučuji vyzkoušet výbornou totální konverzi nazvanou Apotheosis X.  Ta je pojata jako neoficiální pokračování původní trilogie.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

13 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

13 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

15 hodin ago