Novinky

Chystaná mlátička Condemned hledá inspiraci v indonéských akčních filmech

Indonéský 3D grafik a herní vývojář Fajrul Falakh NF se na svých sociálních sítích pochlubil novou hrou, kterou zcela sám vyvíjí v Unreal Enginu 5. Projekt prozatím nazvaný Condemned má podobu moderního beat 'em upu ve stylu série Like a Dragon (dříve Yakuza), avšak důraz klade na indonéské prostředí a inspiraci ve slavných akčních filmech z lokální produkce.

Projekt se nachází v rané fázi vývoje a může se ještě výrazně proměnit. O příběhu víme jen to, že bude sledovat dobrodružství mladého studenta práv jménem Hendra, který se rozhodne vzít spravedlnost do svých rukou. V prvním traileru vidíme herního hrdinu bojovat s několika nepřáteli pomocí surových chvatů, úderů a kontaktních zbraní. Důraz je zjevně kladen na fyziku a zničitelné prostředí. Prozatím však bojuje vždy jen jeden ze skupinky protivníků, zatímco ti ostatní vyčkávají.

Indonésie je čtvrtá nejlidnatější země světa, avšak pomineme-li fakt, že se v ní kdysi natáčely brakové filmy určené pro americkou videodistribuci, její popkultura dosud nezanechávala významnou zahraniční stopu. To se však začíná postupně měnit. Indonéské akční filmy, jako je diptych Zátah (v indonéštině Serbuan Maut, nejproslulejší je ovšem anglický název The Raid) nebo extrémně brutální snímek Jde si pro nás noc (The Night Comes for Us), dále rozvíjejí postupy hongkongské akční školy 80. a 90. let, zužitkovávají lokální bojové umění pencak silat a jsou považovány za klíčové příspěvky do moderních dějin žánru.

S úspěchem se setkávají také indonéské videohry reflektující tamní tradiční i moderní kulturu. Uvidíme, zda se mezi úspěchy zařadí i Condemned, který má nepochybně potenciál oslovit hráče po celém světě.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Share
Published by
Miroslav Libicher

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

12 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

16 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

16 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

19 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

19 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

21 hodin ago