Novinky

Hráči si stěžují na nízké FOV ve hře High on Life

High on Life, před pár dny vydaná hra Justina Roilanda, jednoho z tvůrců populárního černohumorného seriálu Rick a Morty, zatím sbírá převážně kladné ohlasy. Řada hráčů si nicméně stěžuje na absenci možnosti změnit velikost zorného pole. Některým z nich se tak při hraní dělá nevolno. Velikost zorného pole aneb FOV (field of view) je definována jako pozorovatelný výsek herního světa tak, jak se zobrazuje na displeji. Je určená pomyslnou ohniskovou vzdáleností objektivu virtuální kamery, skrze kterou se hráč dívá. Přirozená velikost herního FOV, která nezkresluje vnímání perspektivy, je dána mírou, do jaké použitý displej vyplňuje zorné pole samotného hráče. Závisí tedy na úhlopříčce monitoru a vzdálenosti, z jaké je pozorován.

V minulosti bývalo zvykem, že konzolové hry měly FOV spíše nižší, zatímco u her pro PC tomu bylo naopak. S rozmachem velikých televizních obrazovek se ovšem rozdíl víceméně smazal a zejména na počítačích se stala standardem možnost FOV měnit podle přání hráče. V High on Life bohužel tato volba zatím chybí a obrazu tak chybí patřičná hloubka. Jeví se zploštělý, jako by byl snímán teleobjektivem. Tato vlastnost nejen omezuje rozhled po okolí, ale u citlivějších jedinců zároveň vyvolává kinetózu, tedy nevolnost spojenou s vnímáním pohybu. Na Steamu už se objevil návod, jak toto nepříjemné omezení obejít pomocí utility Universal Unreal Engine 4 Unlocker, nicméně lze očekávat, že vývojáři vyslyší nářek mnoha hráčů v recenzích a snad brzy přijdou s oficiálním řešením.

Satirická FPS metroidvania High on Life jinak sbírá nadprůměrná hodnocení od hráčů i videoherních kritiků, kteří oceňují zejména specifický Roilandův humor. Hra je dostupná na PC a obou posledních generacích konzole Xbox, přičemž je ode dne vydání také součástí nabídky předplatitelské služby Xbox Game Pass.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

13 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

17 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

17 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

20 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

20 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

22 hodin ago