Autorem Insurgency: Sandstorm je studio New World Interactive, tedy vývojáři, kteří se zapsali do povědomí hráčů PvP tituly, jako jsou Insurgency roku z 2014 a Day of Infamy z roku 2017, která se odehrává za druhé světové války. Obě zmíněné hry ve své éře zaznamenaly velmi kladná hodnocení s tím, že Day of Infamy bylo přece jen o trochu výše, zejména díky své obtížnosti a důrazem na hit pointy.
Zdroj: igdb.com
Nejmladším přírůstkem do rodiny taktických multiplayerových her od New World Interactive je právě Insurgency: Sandstorm z roku 2018. Ve své podstatě jde o pokračování FPS PvP titulu Insurgency, kterého se prodalo po celém světě na 5 milionů kopií.
V první řadě je třeba zmínit, že Insurgency: Sandstorm neobsahuje žádnou kampaň pro jednoho hráče. Jde tedy čistě o PvP či PvE hru v tom smyslu, že můžete hrát s reálnými hráči online nebo s boty. Síly a vaše schopnosti pak můžete změřit v osmi herních režimech. Bojujete napříč rozsáhlými mapami, které nejenže věrně ztvárňují bojové prostředí, ale prakticky nikdy nevíte, odkud můžete chytit střelu do hlavy.
Děj, nebo řekněme konflikt, se točí kolem dvou znepřátelených stran, konkrétně Security Forces a Insurgent Forces. Ve své podstatě se dají strany charakterizovat jako NATO v podání Security Forces a země Východu coby Insurgent Forces. V titulu není samozřejmě nic konkrétně označeno, zejména z hlediska globální politiky, nicméně v rámci výbavy obou stran, uniforem a znázornění vojáků je celá situace více než zřejmá. Vývojáři prostě potřebovali dvě znepřátelené strany moderního konfliktu a chtěli se vyhnout jasnému označení, což je pochopitelné.
Ze začátku si vytvoříte svého avatara, který bude vaší postavou v každém režimu hry. Avatara si můžete přizpůsobit k obrazu svému, je možnost zvolit oblečení a samozřejmě výstroj. Ze začátku máte k dispozici pouze omezené prostředky na tuto personalizaci, všechno se vám však průběžně otevře hraním a zvyšováním úrovně.
Zdroj: igdb.com
Jestli je něco, čím se Insurgency: Sandstorm může pochlubit, pak je to samotná výbava pro jednotlivé třídy, za které můžete hrát, a pestrá paleta zbraní a doplňků. Originalita spočívá v tom, že na začátku dostanete patřičný počet bodů a můžete si svou třídu vytvořit k obrazu svému, tedy k vašemu hernímu stylu.
Konkrétně je zde osm různých herních tříd, z nichž každá má své silné a slabé stránky a každá se hodí k jinému úkolu.
Body pak rozdělíte v rámci výbavy, kterou s danou třídou použijete. Nejedná se však o necílené naklikání nejsilnějších zbraní. Pointa je v tom, že každá položka má svou hodnotu. Lepší zbraně samozřejmě stojí více bodů, což znamená, že budete muset slevit ze svého vybavení nebo různých taktických prvků ve výstroji. Tento prvek sám o sobě přispívá k taktickému pojetí hry a k ještě větší možnosti personalizace pro každého hráče v rámci jeho stylu a způsobu hraní. Na internetu se v dnešních dnech již hojně vyskytují nejlepší možná rozvržení bodů pro všechny typy tříd.
Zdroj: igdb.com
Dalším prvkem, který se rozhodně sluší zmínit, jsou zbraně a příslušenství. Již na první pohled je patrné, že zbraním a příslušenství pro jejich osazení byla věnována velká péče. Pokud se ve zbraních trochu orientujete, s lehkostí poznáte legendární MP5A5, MP7 nebo G36K od německého výrobce zbraní Heckler & Koch. Je zde také M16A4 nebo M249, což je americká verze FN MINIMI, a z příslušenství stojí rozhodně zmínit holografické kolimátory americké společnosti EOTech, která vyrábí také optické zaměřovače Vudu. Nechybí samozřejmě legendární UZI nebo AKM.
Nejenže jsou po grafické stránce zbraně opravdu velmi pečlivě vymodelovány, ale i jejich zvuk a vlastnosti jsou povedené. Samozřejmě že účinnost zbraní byla upravena pro potřeby hry, protože jinak byste například se zmíněným M249 byli schopni doslova přepůlit některé zdi včetně nepřátel. Taktéž při použití různého druhu výbušnin nebo granátů by toho za chvíli na mapě nic nezůstalo.
Vhodný výběr zbraní, tedy výbavy, hraje svou roli zejména díky taktickým prvkům hry, mezi které patří i naklánění do stran a vyklánění se zpoza překážek nebo obranných valů.
Tím se dostávám k samotné hratelnosti, která je povedená a nabízí vše, co se od podobně laděného titulu očekává.
Hra je rozdělena do segmentu PvP a PvE s tím, že můžete zvolit i určitou kombinaci s boty a lidmi, jak jsem již uvedl. Nejedná se však o kombinaci, jako má třeba titul Hunt: Showdown. V Insurgency: Sandstorm můžete zvolit jedny z nejtradičnějších PvE režimů, kterými jsou horda a přežití. V těchto režimech se budete bránit proti vlnám nepřátel nebo budete při pohybu po prostředí obsazovat kontrolní body.
Ty také slouží jako vhodný trénink a pro seznámení se více s herními mechanismy a zbraněmi. Umělá inteligence však nepostupuje moc takticky a spoléhá spíše na velkou masu a počet s tím, že prostě běží na jistou smrt.
Zdroj: igdb.com
Opravdová hra samozřejmě přichází až s bojem proti skutečným lidským nepřátelům. PvP aspekt hry funguje opravdu poctivě a nabízí rovněž vše, co se od titulu dá očekávat. Zde jste hodně závislí i na vašich spoluhráčích a celkovém postupu i strategii – s dobrým týmem je hra lepší, než když si každý lítá, kde se mu zamane.
Hra však rozhodně není pro každého. Pokud máte rádi spíše arkádovější arénové střílečky nebo hry, kde prostě běžíte a bezmyšlenkovitě střílíte, tady budete nešťastní. Insurgency: Sandstorm je o taktice a přemýšlení. Nejste nepřemožitelný Rambo s neomezeným zásobníkem a k tomu, abyste se stejně jako on každou střelou trefili, budete potřebovat hodně času.
Jistě otázka, která většinu z vás napadne. Odpovědět se na ni dá postupně. Hra běží na enginu Unreal 4, který odvádí dobře svoji práci a nabídne vám opravdu fajn podívanou. Různé efekty a ozvučení jsou velmi povedené, vyskytují se zde však i různé grafické bugy. Zejména se jedná o případy, kdy mrtvoly nebo různé předměty čouhají skrze některé zdi. Někdy se mi také stalo, že byl nepřítel schovaný za zdí, a namířil zbraň skrze ni – z druhé strany jsem viděl, jak mu čouhá zbraň, tudíž jsem o něm věděl.
Je zde pestrá variace map s tím, že v dnešní době je možné použít i mnoho podporovaných modů, které zážitek ještě prohloubí. Vzhledem k tomu, že hra je poměrně stále populární a stabilně ji na Steamu hraje více než 5 000 lidí, je také možnost si pořídit 27 kosmetických DLC, která rozšíří obsah o nové zbraně, jejich vzhledy apod. Pokud tedy patříte mezi milovníky skinů a personalizace, zajisté si vyberete a můžete si vytvořit poměrně zajímavé kombinace s použitím vašeho avatara a skinu zbraní.
Zdroj: igdb.com
Insurgency: Sandstorm je povedená PvP taktická střílečka, která se vyrovná velkým titulům z tohoto žánru. Oproti nim však nabízí velký důraz na atmosféru a taktické myšlení. Jde spíše o tvrdou multiplayerovou střílečku, která je opřena o jasně dané herní principy, mechaniky, režimy a mapy. Nejedná se však o hru, která je pro každého – pokud hledáte arénovou střílečku se stálým střílením, běháním a skákáním, tu zde nenajdete. Naopak je zde dobré každý váš krok promyslet, taktéž je vhodné si řádně rozvrhnout výbavu a způsob, jakým se vydáte likvidovat své protivníky
Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…
Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…
Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…
Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…
Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…
Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…