Novinky

Je komunita Hunt: Showdown xenofobní?

Je to už nějaký pátek, kdy jsme vás naposledy informovali o novinkách ze světa multiplayerové FPS hry Hunt: Showdown. Za tu dobu se toho leccos změnilo. Bylo několik eventů, přibyla celá řada nových zbraní a samozřejmě nechybí ani další DLC skin balíčky s novými lovci. Nutno zmínit, že titul si nevede vůbec špatně a má stabilních 25–35 tisíc hráčů v hlavní herní čas. Proč ale hodnocení hry na platformě Steam postupně klesá?

Dovolte mi zmínit, o co se přesně v Hunt: Showdown jedná. Titul je zasazen do pozdní éry Divokého západu a v FPS multiplayeru kombinuje PVP s PVE prvky, kde je cílem lokalizovat bosse, zabít jej a následně evakuovat se z oblasti, dokud nevyprší čas. O to se snaží i další party nebo také sólo hráči, lovci. Vyhrává pak ten, kdo opustí mapu s „bounty“ a případně přežije, aby mohl se svým lovcem vyrazit na další lov za odměnou. 

Tak jako v každé multiplayerové hře, zejména pak u FPS titulů, zde rozhoduje ping. A tady je právě kámen úrazu, s nímž se po léta naštvaná komunita rozhodla konečně něco udělat. A jak jinak dát o své nespokojenosti vědět než negativními recenzemi, které, jak jsme se mohli přesvědčit, změnily i počínání giganta, jakým je SONY

V Hunt: Showdown si můžete vybrat jeden z pěti hlavních regionů, na který se připojíte bez ohledu na vaše hodnoty pingu. Omezení je nastaveno na 300 ms, což je opravdu směšné, protože každý hráč akčních online her ví, že rozdíl je patrný i při 20 : 100 hodnot. V praxi to funguje tak, že hráč z jiného regionu, který se připojuje například z Asie na servery EU, má ping kolem 150 ms, a tedy i výhodu. Nejenže je díky „trhání“ tohoto hráče téměř nemožné zasáhnout, ale i počítání zásahu je zkresleno. Pokud totiž vy vystřelíte dříve a onen hráč z Asie vteřinu po vás, informace je brána jako tzv. „change“ tedy výměna, a oba výstřely jsou vyhodnoceny jako jasný zásah. V lepším případě se tedy zabijete oba navzájem. 

Rozhořčená komunita má hráčů, kteří takto cíleně mění regiony, patrně dost. Zakládají se diskuse, a dokonce i petice. Co na to však vývojáři z Crytek? Nic! Vývojáři na tuto situaci prostě nereagují a moderátoři pak diskuse, které žádají zavedení „country lock“ systému, tedy aby každý hrál jen ve svém regionu, nebo přímé zrušení výběru regionu, označují za xenofobní a uzavírají je. Přitom hráči, kteří „country lock“ nebo „region selection“ požadují, jsou právě napříč regiony. Hráče z USA štve, když na jejich servery mohou hrát hráči z EU, a na EU serverech pak řádí hráči z Ruska a Asie. Těžko říct, zda se s dalším oznámením prázdninového eventu dočkáme i změn a zda se komunitě hry Hunt: Showdown podaří totéž, co hráčům Helldivers 2.

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

11 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

15 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

15 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

18 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

18 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

20 hodin ago