Novinky

Kingdom Come: Deliverance II mohlo být ještě rozsáhlejší

Vývoj druhého dílu středověkého RPG Kingdom Come: Deliverance provázely ambiciózní nápady, z nichž mnohé se nakonec do finální verze nedostaly. Na pražském Comic-Conu to prozradil výkonný producent Warhorse Studios Martin Klíma. 

Mezi vystřiženými prvky byla například dramatická linie s únosem Vlada Draculy, který měl být unesen z tábora krále Zikmunda. Tento příběh měl směřovat k pokusu o vydírání samotného Zikmunda, který by však skončil zradou osoby, jež vás zradí i ve finále hry, a následnou pomstou — otrávením studny a přepadením karavany. Celý tento komplexní dějový oblouk byl nakonec zredukován na pouhé přepadení. 

„Bylo to brutální zjednodušení. A vydání hry jsme tím přiblížili o půl roku,“ zmínil spoluzakladatel Warhorse Studios

Dalšími škrty prošlo přibližně 35 vedlejších questů a 15 % mapy Kutné Hory a jejího okolí. Zvažovány byly také herní prvky jako ovladatelné sny hlavního hrdiny Jindřicha či jezdecké závody, které by se mohly objevit v budoucích rozšířeních. Klíma také zmínil, že některé postavy byly odstraněny kvůli jejich fyzickým proporcím, které neodpovídaly historickému kontextu hry Kingdom Come: Deliverance II. 

Podle výkonného producenta musel tým kvůli termínům a rozpočtu často slevit ze svých ambicí, aby bylo možné hru dokončit v rozumném čase. I přes tyto úpravy zůstává Kingdom Come: Deliverance II rozsáhlým projektem, jehož scénář čítá přes 2,2 milionu slov, což odpovídá přibližně 25 průměrným románům. 

Hra vyšla 4. února 2025 a během prvních 24 hodin se prodal více než milion kopií, čímž se pokryly náklady na vývoj odhadované na miliardu korun. Úspěch tak potvrdil, že i přes nutné škrty si titul udržel kvalitu, oslovil široké publikum a přinesl autentický zážitek ze středověkých Čech. Díky čemuž do současných Čech nalákal i mnoho turistů.

Nikola Landová

Základy hraní získala díky otci, bavilo jí sledovat, jak hraje jeho oblíbené hry. Její první herní krůčky vedly přes Čtyřlístek a Barbie hry, ale skutečná vášeň pro gaming se naplno rozvinula s tituly jako Tomb Raider nebo Gothic. Ale ani (naneštěstí?) kompetetivní scéna jí neminula. Osm let zkušeností v CS:GO komunitě a dva roky na semi-pro scéně ve Valorantu v ní zanechaly nadšení pro e-sport.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

13 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

13 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

15 hodin ago