Novinky

Koncept Light of Motiram je Sony povědomý. Tencent má na krku žalobu

Nejen ve videoherním průmyslu není žádným tajemstvím, že vývojáři i další tvůrci čerpají inspiraci, kde se dá. Třeba také u jiných titulů. Někdy to fanoušci kvitují, jindy je to však až tak do očí bijící, že by se inspirace dala považovat za kopii. Na toto téma se minulý rok vedly debaty ohledně titulu Palworld a tahanice s Nintendem doznívají dodnes. Tentokrát je však na straně žalobce společnost Sony. Té, stejně jako milionům fanoušků po celém světě, nemohla neujít jistá… vlastně poměrně velká podobnost hry Light of Motiram se sérií Horizon. 

Podle agentury Reuters byla podána žaloba u kalifornského federálního soudu na čínskou společnost Tencent, pod jejímiž křídly je ve vývoji titul Light of Motiram. Důvod je zřejmý – porušení autorského práva a ochranné známky. Když byl Light of Motiram poprvé představen na konci minulého roku, mnozí novináři jej přirovnávali k sérii Horizon. Ostatně, v našem článku jsme jej označili za klon Forbidden West. Jiní zašli dokonce až tak daleko, že hru nazvali jako Horizon Zero Originality. Není proto divu, že se Sony ohání duševním vlastnictvím.

Čínské studio Polaris Quest, které celý projekt vyvíjí jako svou prvotinu (pod hlavičkou Tencentu), titul popisuje jako postapokalyptický svět ovládaný kolosálními stroji s rusovlasou protagonistkou. Oproti sérii Horizon má však Light of Motiram přinést survival prvky odlišující dynamiku hratelnosti. Mezi robotickými nepřáteli Mechanimals totiž budete stavět základny, sbírat suroviny a vyrábět předměty ve společnosti až devíti dalších hráčů. Mechanimals bude možné používat v boji a trénovat. Jisté odlišnosti tu sice jsou, ale co se týče vizuálu, není o čem spekulovat. 

Když už jsme u toho Horizonu, v Guerrilla Games mohou slavit prodejní úspěchy. Franšíza hlásí již třicet osm milionů prodaných kopií. A tím to rozhodně nekončí. V přípravě jsou další projekty spojené s touto značkou.

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG videohry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na žlutých TV kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také po starších titulech, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem. Když zrovna nebojuje s bossy, nejspíše se ztrácí mezi stránkami knížek, nebo mazlí svou milovanou kočkovitou šelmu… ideálně obojí zároveň.

Share
Published by
Nikola Mrázová Erlebachová

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

10 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

14 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

14 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

17 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

17 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

19 hodin ago