Novinky

Metroid Prime 4 přece jen existuje! Po letech vyčkávání dostal první trailer

Hodujme a buďme veselí, protože Metroid Prime 4 byl mrtev, a zase žije, ztratil se, a je nalezen.

Pamatujete ty časy, kdy ještě existoval fyzický videoherní veletrh E3? V roce 2017 na něm byl oznámen čtvrtý díl opěvované 3D akce Metroid Prime. Na hře mělo původně pracovat studio Bandai Namco, ale v roce 2019 se celý vývoj restartoval pod dohledem vývojářů z Retro Studios, kteří stojí i za předchozími díly série. No a pak bylo dlouho ticho. Až na prezentaci Nintendo Direct byl konečně představen první trailer. Hry s názvem Metroid Prime 4: Beyond bychom se měli dočkat v příštím roce.

Metroid patří ke klíčovým herním značkám společnosti Nintendo. Původní 2D Metroid vyšel na konzoli Nintendo Entertainment System již roku 1986 a spolu se sérií Castlevania dal jméno žánru metroidvania. Hra byla ceněna pro špičkovou atmosféru a skrývala také překvapivý zvrat: Na konci se ukázalo, že ve vesmírném obleku se neskrývá očekávaný mužský hrdina, nýbrž žena lovkyně hlav Samus Aran. Hra se dočkala výborně hodnocených pokračování na Game Boy a 16-bitový Super Nintendo Entertainment System, než se roku 2002 prvně překlopila do 3D grafiky. Stalo se tak právě v prvním díle Metroid Prime, který vyšel na konzoli Game Cube a celý metroidí koncept přetvořil do podoby first-person akce.

Metroid pak ještě cestou potkalo pár kvalitativních zaškobrtnutí, například v podobě hry Metroid: Other M na konzoli Wii, nicméně s příchodem Switche se zas vše v dobré obrátilo. Klasicky pojatý Metroid Dread sbíral podobně nadšené recenze jako remaster trilogie Metroid Prime z roku 2023.

Ačkoli byl Metroid Prime 4: Beyond zatím oznámen jen pro Switch, hráči očekávají, že se objeví i na zatím blíže nepředstaveném nástupci této veleúspěšné konzole.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

9 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

13 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

13 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

15 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

15 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

18 hodin ago