Novinky

O herní sérii WRC nepřijdeme. Licence světového šampionátu v rallye se vrací do dobrých rukou

Mistrovství světa v rallye naše herní počítače a konzole nakonec neopustí. Fanoušci automobilových her byli na konci dubna roztrpčeni oznámením, že Electronic Arts s vývojem rallye titulů končí. S oficiální licencí World Rally Championship přitom stihli vydat jen jediný, a to EA Sports WRC. Ten byl zejména kvůli technickým nedostatkům sice přijat s určitými rozpaky, přesto byli fanoušci rádi, že na něm odvedl práci velezkušený tým Codemasters, který má za sebou proslulou sérii Colin McRae Rally / DiRT. O rallye závodění s oficiální licencí ovšem nepřijdeme, protože práva na šampionát WRC se vrátila zpět do rukou francouzského vydavatele Nacon a vývojářského studia KT Racing (Kylotonn). Francouzští vývojáři na herní značce WRC již pracovali mezi lety 2015 až 2022, během nichž vydali celkem sedm převážně pozitivně hodnocených her.

Nacon získal exkluzivní práva na hry podle World Rally Championship na šest sezón, konkrétně na období mezi lety 2027 a 2032. V tiskové zprávě slibuje kompletní reboot celé série, jenž by měl představit novou vizi schopnou oslovit jak nadšence do rallye her, tak nováčky.

Rallye není pro giganty

Vzhledem k situaci na herním trhu je zřejmě adekvátní, aby se hrám vycházejícím z WRC věnovaly spíše menší společnosti, jako je právě Nacon. Mamutí Electronic Arts se dlouhodobě nachází ve finančních problémech a pracuje na restrukturalizaci. Dává tedy smysl, aby se soustředilo především na větší a ziskovější projekty, než jsou závody rallye. Jejich fanouškovská základna se nachází především v Evropě, byť ostrůvky popularity najdeme třeba také v Japonsku nebo v Jižní Americe. Rallye hry každopádně nejsou pro globální hráčskou obec tolik atraktivní jako obecné závodní série (Forza, The Crew), ani jako licencované hry podle populárnějších motoristických soutěží typu Formule 1.

Herní série WRC započala svou existenci v roce 2001 na PlayStationu 2 a v průběhu let se na její tvorbě vystřídalo několik evropských studií. Nejprve šlo o britské Evolution Studios, které později vyvinulo například arkádovou sérii MotorStorm nebo populární Driveclub. Přes éru PlayStationu 3 a Xboxu 360 sérii provedlo kultovní italské studio Milestone, po němž v roce 2015 převzal žezlo právě Kylotonn, respektive KT Racing. Ten se s WRC dočasně rozloučil hrou WRC Generations z roku 2022.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

14 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

14 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

16 hodin ago