Novinky

Průvodce japonskou popkulturou Planeta Nippon se vrací v aktualizovaném a rozšířeném vydání

Naši čtenáři a čtenářky nejspíše vědí, že Planetu Nippon by neměli hledat za hranicemi Sluneční soustavy, ale na jednom souostroví v Tichém oceánu. Nippon je totiž endonymum, jímž Japonci nazývají vlastní zemi a jež se do češtiny poeticky překládá jako Země vycházejícího slunce. Publikace Planeta Nippon, kterou v druhém, rozšířeném vydání právě vypouští na trh nakladatelství Crew, představuje Japonsko skrze jeho svébytnou a fascinující (audio)vizuální popkulturu.

Za knihou, jejíž první vydání se datuje do roku 2017, stojí trojice erudovaných publicistů Anna Křivánková, Antonín Tesař a Karel Veselý. Ta se japonské popkultuře věnovala dlouho předtím, než se v Česku začalo komerčně dařit prvním mangám nebo anime seriálům.

Zdroj: Crew

Ve čtrnácti kapitolách (z nichž dvě jsou zcela nové) se autorský tým věnuje mimo jiné nacionalismu, japonské fascinaci roboty, estetice roztomilosti (kawaii), erotice a pornografii, videohrám, fanouškovské subkultuře otaku, ale také stopě, kterou v popkultuře zanechala covidová pandemie či tokijská olympiáda. Informačně nabitá Planeta Nippon je tak vhodná jak pro čtenáře, kteří se s japonskou popkulturou teprve seznamují, tak pro ty, kteří s ní už mají zkušenosti, ale touží po hlubším porozumění. Západní fascinace Japonskem je v mnoha případech spojena se spoustou vypjaté fetišizace, zkratek a stereotypů. To vše ovšem autorský kolektiv díky detailním znalostem dovede korigovat.

Planeta Nippon byla ve svém druhém vydání slavnostně pokřtěna na veletrhu Kniha Brno 2024. Na stránkách nakladatelství Crew si ji můžete koupit již nyní, do knihkupectví dorazí o pár dní později.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

13 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

17 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

17 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

20 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

20 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

22 hodin ago