Novinky

Střílečka Memory Lost vás nechá hrát za umělou inteligenci, která se vzepřela svým stvořitelům

Gruzínské indie studio Magic Hazard dnes debutuje stylovou top-down střílečkou Memory Lost. Hra s výraznou kyberpunkovou stylizací láká především na jednu netradiční mechaniku: Můžete své vědomí volně přesouvat mezi těly nepřátel a využívat tak ve svůj prospěch jejich unikátní schopnosti.

Memory Lost, která je od dnešního podvečera dostupná na Steamu a Epic Games Storu, svůj ústřední herní princip reflektuje také v příběhu. Jeho protagonistou tentokrát není člověk, ale umělá inteligence zrozená do dystopického města Detraxis, které je, jako v každém pořádném kyberpunkovém sci-fi, ovládané zlotřilými korporacemi. Umělá inteligence se ovšem proti svým tvůrcům vzbouří a vydá se na cestu za osvobozením, během níž si také buduje vlastní osobnost. K tomu využívá právě myšlenky a vzpomínky posednutých protivníků.

Příběh má tři různá zakončení. O tom, které z nich hráč uvidí, rozhodnou jak volby, které během hraní učiní, tak právě typy lidí, jejichž těla bude využívat. Nabídka má být pestrá, neboť hra slibuje celých 60 unikátních druhů nepřátel s vlastní sadou schopností. Dále je k dispozici ještě pětice stromů dovedností, které lze rozvíjet a přizpůsobit tak hru individuálním preferencím.

Vývoj Memory Lost začal v roce 2020, a to v původně pětičlenném týmu pod vedením ředitele a zakladatele studia Magic Hazard, Sergeje Kuzněcova. Jak se projekt postupně vyvíjel, vývojáři získávali investice, cenné rady i tvrdou kritiku od ostřílenějších kolegů. Nakonec se spojili s vydavatelstvím ESDigital Games, které hře pomohlo zajistit publicitu.

Zdroj: TZ, gamesindustry.biz

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

11 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

15 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

15 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

18 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

18 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

20 hodin ago