Memory Lost - cover

Střílečka Memory Lost vás nechá hrát za umělou inteligenci, která se vzepřela svým stvořitelům

6. 3. 2025
Zdroj náhledu: ESDigital Games

Gruzínské indie studio Magic Hazard dnes debutuje stylovou top-down střílečkou Memory Lost. Hra s výraznou kyberpunkovou stylizací láká především na jednu netradiční mechaniku: Můžete své vědomí volně přesouvat mezi těly nepřátel a využívat tak ve svůj prospěch jejich unikátní schopnosti.

Memory Lost, která je od dnešního podvečera dostupná na Steamu a Epic Games Storu, svůj ústřední herní princip reflektuje také v příběhu. Jeho protagonistou tentokrát není člověk, ale umělá inteligence zrozená do dystopického města Detraxis, které je, jako v každém pořádném kyberpunkovém sci-fi, ovládané zlotřilými korporacemi. Umělá inteligence se ovšem proti svým tvůrcům vzbouří a vydá se na cestu za osvobozením, během níž si také buduje vlastní osobnost. K tomu využívá právě myšlenky a vzpomínky posednutých protivníků.

Příběh má tři různá zakončení. O tom, které z nich hráč uvidí, rozhodnou jak volby, které během hraní učiní, tak právě typy lidí, jejichž těla bude využívat. Nabídka má být pestrá, neboť hra slibuje celých 60 unikátních druhů nepřátel s vlastní sadou schopností. Dále je k dispozici ještě pětice stromů dovedností, které lze rozvíjet a přizpůsobit tak hru individuálním preferencím.

Vývoj Memory Lost začal v roce 2020, a to v původně pětičlenném týmu pod vedením ředitele a zakladatele studia Magic Hazard, Sergeje Kuzněcova. Jak se projekt postupně vyvíjel, vývojáři získávali investice, cenné rady i tvrdou kritiku od ostřílenějších kolegů. Nakonec se spojili s vydavatelstvím ESDigital Games, které hře pomohlo zajistit publicitu.

Zdroj: TZ, gamesindustry.biz

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.