Recenze

Sumerian Six – okultní věda se střetává s RTS

Sumerian Six od studia Artificer je ambiciózní hra, která se pokouší zkombinovat taktiku v reálném čase se stealth prvky a okultní tematikou alternativní historie druhé světové války. Hra slibuje napínavý příběh, jedinečnou hratelnost založenou na kombinování schopností týmu a vizuálně poutavý zážitek inspirovaný skutečnými lokacemi a událostmi. Její realizace však naráží na několik problémů, které celkový dojem dosti zastiňují. Společně se teď pojďme podívat, jak to s hrou ve skutečnosti vypadá.

Pohlcující, byť trochu překombinovaný příběh

Příběh Sumerian Six je bezesporu jedním z jeho nejsilnějších pilířů. Ujímáte se v něm členů Enigma Squad, elitní skupiny vědců a specialistů, kteří se snaží zastavit svého bývalého kolegu Hanse Kammlera v jeho zvrácených plánech. Kammler, zhnusený nacistickou ideologií, se rozhodl využít okultní síly tajemné látky zvané Geistoff k vytvoření ultimátní zbraně a nastolení vlastní vize světa.

Příběh je plný konspiračních teorií, okultních praktik a nacistických experimentů, což vytváří mrazivou atmosféru alternativní historie. Hra se nebojí sahat po kontroverzních tématech a mísí je s historickými fakty, čímž vytváří unikátní a znepokojivý svět. Cestování po různých lokacích po celém světě, které jsou inspirované skutečnými místy a událostmi, dodávají příběhu další rozměr. Díky tomu se do příběhu můžete lépe vcítit.

Nicméně, příběh občas trpí překombinovaností. Množství vedlejších linek, historických odkazů a okultních detailů vás může zahltit a ztížit sledování hlavní dějové linky. Navíc, motivace některých postav a jejich jednání se zdají být občas nelogické, což snižuje celkovou uvěřitelnost tohoto příběhu.

Zdroj: Artificer

Taktika a stealth s potenciálem, ale i nedostatky

Hratelnost Sumerian Six se soustředí na taktiku v reálném čase se stealth prvky. Ovládáte tým šesti specialistů s unikátními schopnostmi. Tento tým tvoří Sid, Isabella a Alistair Sterlingovi, Siegfried von Adelsberg, Rosa Reznick a Wojtek Galica. Jejich úkolem je infiltrovat nacistické základny, sbírat informace a sabotovat Kammlerovy plány.

Každý člen Enigma Squad disponuje specifickými dovednostmi, které vycházejí z jeho specializace. Rosa Reznick je chemička, dokáže vyrábět jedy a výbušniny, zatímco Wojtek the Werebear (Medvědodlak) se specializuje na boj zblízka. Klíčem k úspěchu je efektivní kombinování těchto schopností a strategické plánování. Hra nabízí několik možností, jak řešit dané situace, a povzbuzuje vás k experimentování a kreativnímu využívání schopností všech členů vašeho týmu.

Stealth mechaniky jsou ve hře poměrně solidní. Musíte si dávat pozor na zorný úhel nepřátel, využívat krytí a tiše eliminovat stráže. Ovšem umělá inteligence nepřátel občas působí nevyzpytatelně a jejich reakce jsou leckdy nepředvídatelné, což může vést k frustrujícím situacím. Navíc, některé mise jsou zbytečně zdlouhavé a repetitivní, což snižuje celkovou zábavu.

Zdroj: Artificer

Pestrá směsice s potenciálem, který nebyl plně využit

Postavy v Sumerian Six jsou bezesporu zajímavé a originální. Enigma Squad je tvořena pestrou směsicí vědců, specialistů a podivných existencí, z nichž každý má svou vlastní minulost, motivaci a unikátní schopnosti.

Rosa Reznick zaujme svou inteligencí a vynalézavostí. Wojtek the Werebear je zase silný a loajální spojenec, který dokáže rozpoutat peklo mezi nacistickými vojáky. Každá postava má svůj vlastní strom dovedností, který umožňuje specializovat se na určité oblasti a vylepšovat tak jejich schopnosti.

Přesto, potenciál postav nebyl plně využit. Jejich osobní příběhy a vzájemné vztahy mohly být více prozkoumány a rozvinuty. Většina postav je v podstatě plochá a jejich chování je občas stereotypní. Chybí komplexnější interakce mezi postavami a emocionální hloubka, která by hráče víc propojila s jejich osudy.

Zdroj: Artificer

Atmosféra a detaily s technickými nedostatky

Vizuální stránka Sumerian Six je poměrně solidní. Hra se chlubí detailními lokacemi inspirovanými skutečnými místy a událostmi. Design nacistických základen, laboratorních komplexů a okultních chrámů je působivý a pomáhá vytvářet mrazivou atmosféru alternativní historie.

Stylizace hry je mírně komiksová, což dodává hře šarm a odlišuje ji od jiných válečných her. Modely postav jsou detailně propracované a animace jsou plynulé. Nicméně, hra trpí technickými nedostatky, jako jsou občasné propady snímků za sekundu a bugy, které kazí celkový vizuální zážitek.

Hudební doprovod je atmosférický a adekvátně doplňuje dění na obrazovce. Hudba pomáhá budovat napětí a zdůrazňuje důležité momenty v příběhu. Zvukové efekty jsou realistické a pomáhají hráči se vžít do světa Sumerian Six.

Zdroj: Artificer

Inspirace a podobnost s jinými tituly

Sumerian Six čerpá inspiraci z mnoha her a filmů s podobnou tematikou. Stealth mechaniky připomínají sérii Commandos nebo Shadow Tactics, zatímco okultní prvky a alternativní historie druhé světové války se objevují například v sérii Wolfenstein.

Hra se také inspirovala skutečnými historickými událostmi a konspiračními teoriemi, což dodává příběhu na autentičnosti a znepokojivosti. I přes zjevné inspirace si Sumerian Six dokáže udržet vlastní identitu a nabízí unikátní kombinaci prvků, které se v jiných hrách objevují jen zřídka.

Zdroj: Artificer

Sumerian Six je ambiciózní hra s originálním konceptem a poutavým příběhem. Kombinace taktiky v reálném čase se stealth prvky a okultní tematikou alternativní historie druhé světové války je zajímavá a nabízí unikátní herní zážitek. Hra se chlubí detailními lokacemi, pestrou směsicí postav a atmosférickým hudebním doprovodem. Nicméně, Sumerian Six trpí několika nedostatky, které snižují celkový dojem. Příběh je občas překombinovaný a motivace některých postav se zdá být nelogická. Hratelnost trpí nevyzpytatelnou umělou inteligencí a repetitivními misemi. I přes tyto nedostatky je Sumerian Six zajímavou hrou, která si zaslouží pozornost. Jedná se o ambiciózní projekt, který se pokouší o něco nového a originálního.

Petra Svobodová

Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

13 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

17 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

17 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

19 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

19 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

22 hodin ago