Shadow Tactics: Aiko’s Choice – stíny minulosti

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet

V roce 2016 byla vydána realtimová strategie Shadow Tactics: Blades of the Shogun, která se ihned stala masově oblíbenou. Hra získala několik světových herních ocenění nejen ve své kategorii. Vzhledem k její velké popularitě, která vynesla vývojářské studio Mimimi Games do nebeských výšin, bylo jasné, že tento herní svět nemohou jen tak opustit. Shadow Tactics: Aiko’s Choice vás opět zavede do skvělého světa Shadow Tactics, v němž tentokrát budete čelit stínům minulosti, které pronásledují krásnou kunoiči Aiko.

Zajímavý příběh Shadow Tactics: Aiko's Choice

Na začátku hry jste seznámeni s událostmi původní hry. Aiko vám popisuje, jak se jednotlivé postavy seznámily a vytvořily silný tým. Zároveň prozradí něco málo z příběhu a hlavního úkolu pro celý tým.  Shadow Tactics: Aiko’s Choice se odehrává ke konci dějové linky Shadow Tactics: Blades of the Shogun, zhruba v poslední třetině. Tým se připravuje zasadit poslední, rozhodující úder a vyrazit směrem k hlavnímu cíli, kterým šógun pověřil samuraje Mugena. Než však tým vyrazí na cestu, jsou přepadeni „stíny minulosti“, které dohnaly Aiko a narušily tak průběh celé operace.

Aiko’s Choice je samostatné rozšíření, tudíž k jeho hraní nepotřebujete původní hru. Její znalost vám však v mnohém pomůže, jak po stránce hratelnosti, tak po stránce lepšího pocitu z příběhu. Pokud jste původní hru hráli, můžete se těšit na znovushledání se svým starým týmem v novém a velmi dobře zasazeném dobrodružství.

Vzhledem k tomu, že se jedná o stejné postavy ve stejném časovém rozmezí, v jakém je i původní hra, postavy i jejich schopnosti zůstávají totožné. Sluší se však připomenout složení celého týmu a jejich zvláštnosti.

Aiko's Choice old friends

„Staří známí v akci“

Všech pět nezapomenutelných členů party z Blades of the Shogun se vrací a společně využívají své jedinečné sady schopností, aby se vypořádali s ďábelsky chytrými skupinami různorodých nepřátel.

Každá postava je unikátní a postavy je nutné kombinovat.

Samuraj Mugen je tank, který může lákat nepřátele na saké, a díky skvělému zvládnutí boje s mečem může zlikvidovat i tři protivníky najednou – ovšem pouze obyčejné vojáky, nikoli samuraje. Ostatně poslat Mugena na duel proti jinému samuraji je samo o sobě skvělá podívaná, nečekejte však žádné dlouhé souboje ve stylu amerických filmů. Souboje samurajů se ve skutečnosti skládaly ze dvou blokací meče (mnohdy ani to ne), náhlého provedení útoku, a jeden ze samurajů byl mrtvý.

Hayato jakožto šinobi je tichý, rychlý, má skvělou katanu a k tomu má k dispozici šuriken a hází kamínky, kterými odlákává pozornost nebo plaší zvířata.

Yuki má v inventáři nášlapnou past (zpracovanou podle historické předlohy) a píšťalku, s kterou láká nic netušící vojáky do smrtící léčky.

Dále tu máme krásnou kunoiči (označení pro ženy šinobi) Aiko, která se za určitých podmínek může převléci za gejšu. Může tak svádět vojáky, nenápadně je likvidovat, nebo se dokáže dostat i do těžko střežených míst.

Takuma se svojí arkebuzou (arkebuza je palná zbraň původem ze 14. století, do Japonska ji přivezli jezuitští misionáři) dokáže zasáhnout cíle na poměrně dlouhé vzdálenosti. Je to klasický sniper, zde není co rozepisovat, snad jen že si musíte dávat pozor na hluk výstřelu. Takuma má navíc k ruce svého chlupatého tanukiho, který se jmenuje Kuma a kterého naprosto zbožňuje malá Yuki.

Aiko's Choice team

Aiko's Choice jako návrat do skvělého herního světa

Hra oproti své předloze působí v některých směrech méně frustrujícím dojmem, zejména díky časovači v horní části obrazovky, který vám ukazuje čas od posledního uložení. Zprvu vás tento časovač může lehce rozptylovat, nicméně se jedná o velmi užitečnou pomůcku, za kterou budete vděčni.

Oproti hlavní hře je zde absence specificky matoucích situací, kdy jste někdy mohli mít pocit, že musíte udělat krkolomnou akci, abyste mohli postoupit. Scénáře v Aiko’s Choice jsou poměrně náročné a probíhají na rozsáhlých mapách, jejich řešení však nikdy nejsou směšná nebo krkolomná na pochopení.

Hra se skládá z celkem šesti misí, každá se odehrává na jiné mapě. O opravdu velké mapy se však jedná pouze ve třech případech, zbylé tři mise působí spíše jako mezičlánky. Aiko’s Choice rozhodně není procházka zahradou rozkvetlých sakur. Každá mapa má své nástrahy a strategické prvky (krom epilogu).

Rozsáhlé mapy dávají větší prostor pro manévrování a použití více taktických prvků. Oproti tomu v menších mapách, například na lodi, musíte o to více spoléhat na svůj důvtip a perfektní načasování. Výzva je tedy na každém kroku. Žádná z nových oblastí ve hře nepůsobí protivně nebo křečovitě a každá má svou pomyslnou duši, která vás vtáhne do děje.

Budete se plížit do chrámu, snažit se vyslechnout rozhovor samurajů nebo zachraňovat zajatého člena vaší party. Obtížnost by se však dala přirovnat k již zmíněné třetí fázi původní hry.

Tak jako v původní hře je i zde však ze začátku několik svitků s herními tipy. V nich je kromě různých herních typů i uvedeno varování, že byste měli před začátkem hraní zkusit několik prvních úrovní původní hry (nebo alespoň demo), abyste se lépe seznámili se základy.

Aiko's Choice hidden

Grafika, která okouzlí

Grafika běží prakticky na stejném principu a mechanismech jako původní hra. Grafika je lehce kreslená a velmi líbivá, plná barev, ale nepůsobí rušivě. Tento grafický styl hře naprosto sedí a nedá se mu nic vytknout. Mapy jsou zpracovány na velmi vysoké úrovni, a to jak do detailnosti, tak propracovanosti, co se týče různých interaktivních prvků. Zároveň je zachován jakýsi japonský glanc a elegance. Stejně jako v původní hře, ani zde jsem za dobu hraní nenarazil na jediný bug.

Tím, že se jedná o přenesení mechanik původní hry, je zde však v některých případech i stejná lehká krkolomnost s kamerou. Oproti původní hře jsem však tuto krkolomnost zpozoroval pouze ve dvou případech.

Lehkým vylepšením prošla také umělá inteligence. V původní hře se AI spoléhala hlavně na své zorné pole a na vizuální prvky, jako jsou stopy nebo neodklizené mrtvoly. Na zvukové podněty pak reagovala spíše ve slabším perimetru. Zde došlo ke znatelnému zlepšení, nicméně i tak je zřetelné, že zorné pole je stěžejním faktorem.

Zvuková stránka hry je perfektní, můžete si vybrat, zda chcete, aby mezi sebou postavy mluvily japonsky, anebo anglicky. Dabing je velmi povedený a dabéři zde opravdu odvedli skvělou práci – jde o původní dabéry z Blades of the Shogun. Hudba je velmi příjemná a skvěle doplňuje atmosféru, stejně jako zvuky zbraní, různých efektů, přírodních nástrah a samozřejmě i samotné zvuky přírody.

 

 

Hru naleznete zde.

 

Aiko's Choice snipper
GP uvozovky

Shadow Tactics: Aiko's Choice je pro mě příjemným návratem do světa Shadow Tactics. Stejně jako v původní hře Shadow Tactics: Blades of the Shogun i zde plně využijete potenciál svého týmu, budete kombinovat schopnosti a využívat různé strategické prvky. Hra je však bohužel velmi krátká a skládá se pouze ze šesti misí. Rozsáhlost tří hlavních map to znatelně vytahuje, ale samozřejmě bude záležet na vaší šikovnosti a taktice. Hráči původní hry zde mají jasnou výhodu, i nováčci si však přijdou na své. Pokud se vám líbila původní hra, máte rádi real-time strategie, stealth akce a máte k tomu všemu ještě rádi výzvy a Japonsko, je tahle hra přímo pro vás.

Klady

zasazení hry do příběhu hlavní hry
taktické prvky
využití interaktivních prvků mapy
postavy a osobitá škála schopností
mnoho možností, jak splnit úkol
hratelnost
grafika
soundtrack, ozvučení a dabing

Zápory

délka
v některých pasážích nedoladěná kamera
umělá inteligence spoléhá spíše na vizuální prvky než zvukové vjemy
0

Doporučujeme

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn