Recenze

The Dark Eye: Memoria – PS4 recenze

Jak jsme Vás již informovali v naší nedávné PS4 recenzi hry The Dark Eye: Chains of Satinav v tomto roce se na konzole krom předchozího zmíněného titulu dostala i The Dark Eye: Memoria.

Vstříc dalšímu dobrodružství

The Dark Eye: Memoria je pokračováním hry The Dark Eye: Chains of Satinav. Hra je tedy stejně jako její předchůdce point-and-click adventura, která klade hlavní důraz na příběh. Opět se setkáváme s hlavními hrdiny předchozího dobrodružství, ale také s novými postavami.

I když byste mohli mít pocit, že po předchozích událostech vás už nemůže potkat nic zajímavého, čeká vás zde mnoho překvapení. Druhá část Geronova dobrodružství totiž přichází s několika novými prvky a lehce oživuje již „zaprášený“ svět Andergastu. Vizuálně se hra nezměnila, nicméně při hraní je cítit, že si vývojáři dali s tímto titulem přeci jen trošku více práce a věnovali mu více pozornosti.

Zdroj: www.igdb.com

Předchozí díl nutností

Vzhledem k tomu, že se jedná o pokračování již započatého příběhu, je pro celkové pochopení děje, postav a celkových principů světa nutné být obeznámen i s předchozí hrou. Nejen že vám bez této znalosti nebudou některé mechanismy a principy hry dávat smysl, ale navíc vám podstatná část příběhu uteče. I když se má děj točit okolo Gerona a Nuri, můžete při hraní mít pocit, že naši hrdinové tvoří spíše okrajové postavy, nebo postavy, které otevírají příběh, chcete-li.

Geron se po záchraně země vrací do svého rodného města společně se svojí milovanou vílou Nuri, která je však uvězněna v ptačím těle a nemůže se dostat zpět. Geron se tak vydává na cestu, aby ji  z této podoby vysvobodil. The Dark Eye: Memoria se však spíše zaměřuje na nové postavy a jejich příběhy, které se zobrazují v podobě flashbacků. Jedná se o zásadní změnu tempa, která osvěžuje zajetý systém. A nutno zmínit, že tento prvek i jeho zasazení do hry se opravdu povedl.

Přes čtyři staletí stará minulost

Dlouho před Geronem a jeho dobrodružstvím obývala svět divoká princezna. Byla to doba, kdy se po světě volně pohybovali démoni a znalost magie byla opravdovou a ničivou silou, která určovala tempo života a smrti. Rozhodovala mezi faktickým „bytím a nebytím“. The Dark Eye: Memoria střídá události ze světa současného, tedy ze světa Gerona a Nuri, s událostmi, které se staly před více než 450 lety. Příběh se tak pozvolna odpoutává od Gerona a spíše se zaměřuje na princeznu Sadju.

Zdroj: www.igdb.com

Nové prvky, které lehce stírají prach

Ve hře oproti jejímu předchůdci přibylo několik nových herních prvků. Nechybí samozřejmě interakce s různými předměty, které jsou klíčem k pokroku ve hře. Nicméně už se nejedná o tak lehkou hru jako předešlý díl, a to zejména kvůli většímu množství kouzel, která na své cestě budete muset použít. Mezi patrně nejikoničtější kouzlo patří Kouzlo Sadji, které umožňuje seslat vizi různým postavám v kombinaci se třemi vodítky z prostředí.

Větší důraz je kladen i na dialogy, které se nyní více podílejí na řešení problémů. To je nejlépe vidět například v hospodě, ve které musíte odhalit specifickou osobu, a to pouze díky správnému výslechu jiných postav. The Dark Eye: Memoria přináší oproti svému předchůdci také více hádanek a hlavolamů, které jsou propojeny se světem. Výsledkem je tak větší integrace s prostředím, což posouvá laťku hratelnosti i obtížnosti opět o trochu výš.

Zdroj: www.igdb.com

Stejné nešvary z minulosti

Po grafické stránce se prakticky jedná o stejné nešvary jako ve hře The Dark Eye: Chains of Satinav.  Graficky se může tedy The Dark Eye: Memoria pyšnit krásnou kreslenou grafikou, která utváří onen pohádkový dojem. Předělávka na PS4 se povedla a hra nemá žádné grafické chyby. Vizuální styl hry je praktickým jeden z hlavních prvků, který tvoří atmosféru, a to zejména díky kouzelnému prostředí a pozadí, které jsou opravdu mistrně nakresleny. Bohužel, stejně jako grafika, i chování NPC postav se neliší od předchozí hry. Postavy působí bezduše, během dialogů  jim chybí jakékoliv pocity a jejich vyjádření. Tento fakt ještě více zvýrazňuje dabing, který rovněž postrádá jak emoce, tak vcítění dabérů do postav a do děje.

Opět skvělý hudební doprovod

Soundtrack a ozvučení hry jsou tak jako v předchozím případě velice povedené a orchestrální hudba se dá v klidu poslouchat i mimo hraní, pokud tedy patříte mezi fanoušky tohoto žánru. Zvuky prostředí a celkové ozvučení (mimo zmíněného dabingu), se taktéž povedly a skvěle zapadají do prostředí, ve kterém se zrovna nacházíte

The Dark Eye: Memoria vychází prakticky ze svého předchůdce, kterému rozhodně nedělá ostudu. Hra krásně doplňuje celkový příběh a elegantně ho uzavírá. Je však škoda, že hru doprovází stejné nešvary jako předešlý díl. Postavy působí stejně stroze a strnule, bez osobitého cítění. Tento fakt o to více podtrhuje i nepovedený dabing, což se bohužel odráží na celém požitku z atmosféry a vychutnání si jinak dobré hry.

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

12 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

16 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

16 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

18 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

18 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

21 hodin ago