CZ/SK

V RPG Vranygrai se podíváme na dávnou Velkou Moravu

Už to bude rok, co jsem hepčík. Tedy je tomu rok, co pražské studio Dire Badger představilo příběhovou akční agenturu s RPG prvky zasazenou do Velkomoravské říše, období 9. století našeho letopočtu, než se k nám na trůn dostal sám svatý Václav. Nicméně opusťme rychle historické okénko, než mi usnete, a pojďme si tuto historickou akční fantasy adventuru více představit. Tvůrce Ivan Kubál totiž předělal některé grafické a technické aspekty, čímž vylepšil základy celé hry. Nyní už na Vranygrai pracuje celý tým, včetně scenáristky Michaely Štálové nebo hudebního tvůrce Jana Balcara.

Z tiskové zprávy: „Hra se při oznámení potýkala s nestabilní frekvencí snímků za sekundu, která byla o to výraznější v traileru. Hra v reakci na stabilitu prošla celou řadou optimalizací. Nyní běží stabilně na 50–55 FPS při rozlišení 1440p (bez použití upscaling metod). V blízké budoucnosti čekají projekt ještě další fáze optimalizace, přičemž plánovaný stav je 60 FPS pevně ve všech lokacích na středně výkonných PC sestavách. Po vizuální stránce prodělaly největší změnu lighting a post processing, byly upraveny textury i některé modely. Lighting však stále není finální především kvůli limitaci enginu Unity. Nově oznámená verze Unity 6 by však měla v tomto ohledu značně pomoci. V budoucnosti se chystá i grafické vylepšení terénu, některých dalších modelů, přírodních prvků a doladění color gradingu…“

Zdroj: Dire Badger Studio

Jak to tedy s titulem reálně vypadá? Momentálně Vranygrai disponuje hotovým světem, který má dokončené všechny základní mechaniky. Může se tak zahájit částečné testování. Hra nyní obsahuje i dynamické střídání dne a noci, pár základních civilních NPC a elementární mechaniky boje. Objevují se také dvě nové postavy, Jasnovidka a Stařešina. Tvůrci nyní pracují i na modelu Bohyně Moreny a proměňují naši českou legendární Polednici. Nyní vývojáře tak čekají dva hlavní úkoly – vytvořit první hratelné demo a najít vydavatele. Vzhledem k tomu, jak ale tento projekt vypadá, se nebojím, že by se ani jedno nepodařilo, a je namístě především držet tvůrcům Vranygrai palce ke zdařilému konci.

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Recent Posts

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

28 minut ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

15 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

19 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

19 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

21 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

21 hodin ago