Vranygrai - úvodka

V RPG Vranygrai se podíváme na dávnou Velkou Moravu

23. 11. 2023
Zdroj náhledu: Igdb.com

Už to bude rok, co jsem hepčík. Tedy je tomu rok, co pražské studio Dire Badger představilo příběhovou akční agenturu s RPG prvky zasazenou do Velkomoravské říše, období 9. století našeho letopočtu, než se k nám na trůn dostal sám svatý Václav. Nicméně opusťme rychle historické okénko, než mi usnete, a pojďme si tuto historickou akční fantasy adventuru více představit. Tvůrce Ivan Kubál totiž předělal některé grafické a technické aspekty, čímž vylepšil základy celé hry. Nyní už na Vranygrai pracuje celý tým, včetně scenáristky Michaely Štálové nebo hudebního tvůrce Jana Balcara.

Z tiskové zprávy: „Hra se při oznámení potýkala s nestabilní frekvencí snímků za sekundu, která byla o to výraznější v traileru. Hra v reakci na stabilitu prošla celou řadou optimalizací. Nyní běží stabilně na 50–55 FPS při rozlišení 1440p (bez použití upscaling metod). V blízké budoucnosti čekají projekt ještě další fáze optimalizace, přičemž plánovaný stav je 60 FPS pevně ve všech lokacích na středně výkonných PC sestavách. Po vizuální stránce prodělaly největší změnu lighting a post processing, byly upraveny textury i některé modely. Lighting však stále není finální především kvůli limitaci enginu Unity. Nově oznámená verze Unity 6 by však měla v tomto ohledu značně pomoci. V budoucnosti se chystá i grafické vylepšení terénu, některých dalších modelů, přírodních prvků a doladění color gradingu…“

Zdroj: Dire Badger Studio

Jak to tedy s titulem reálně vypadá? Momentálně Vranygrai disponuje hotovým světem, který má dokončené všechny základní mechaniky. Může se tak zahájit částečné testování. Hra nyní obsahuje i dynamické střídání dne a noci, pár základních civilních NPC a elementární mechaniky boje. Objevují se také dvě nové postavy, Jasnovidka a Stařešina. Tvůrci nyní pracují i na modelu Bohyně Moreny a proměňují naši českou legendární Polednici. Nyní vývojáře tak čekají dva hlavní úkoly – vytvořit první hratelné demo a najít vydavatele. Vzhledem k tomu, jak ale tento projekt vypadá, se nebojím, že by se ani jedno nepodařilo, a je namístě především držet tvůrcům Vranygrai palce ke zdařilému konci.

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.