Novinky

Vývojářská studia oznamují hry záměrně v předstihu

Zarazilo vás někdy proč vývojářská studia oznamují hry i s několikaletým předstihem? Patrně vás napadlo, že se jedná o nalákání publika a monitoring trhu, jak hráči na oznámení nového titulu zareagují. Skutečnost je však úplně někde jinde. Dle informací, o které se podělil Mark Darrah (Dragon Age II: Mark of the Assassin (2011), Dragon Age II (2011) and Dragon Age II: The Exiled Prince (2011) aj.) na svém youtubovém kanále, je za tím něco zcela jiného.

Dle jeho slov je realita taková, že jde o možný krok, jak se vyhnout případnému zrušení (přestože hra ještě reálně není ve vývoji), případně že takovým oznámením získají lepší podmínky a vzbudí nadšení, které pomůže odrazit těžké období studia.

Vzhledem k tomu, že mnoho her nakonec dostalo herní trailery a data vydání až několik let po oznámení, dává tento fakt smysl.

Mark Darrah dále vysvětlil, že tento přístup je výhodný jak pro vydavatele, tak pro vývojáře. V situacích, kdy si určitý vydavatel v posledních letech vedl špatně, může díky vzrušujícímu oznámení získat množství dobré vůle a důvěry, případně zájem potenciálních investorů.

Toto pravidlo však nezastávají všichni. Zatímco se zdá, že dnešní průmysl je s pozdními oznámeními spokojen, jiní vývojáři, jako například Hideo Kojima, jsou zastánci včasného uvedení. Tento vývojářský veterán tvrdí, že tato praxe může vést k zajímavějšímu budování projektů, což vytváří větší očekávání. Při zvažování herních marketingových cyklů je však třeba brát v úvahu mnoho věcí. Vývoj je natolik složitý úkol, že projekty často procházejí v polovině vývoje různými změnami. To je i jeden z důvodů, proč by studia měla oznamovat své projekty, až když už reálně vědí, co budou nabízet, a mají možnost i prezentace. Kvůli tomu jsou brzká oznámení spíše hazardem, ale některým týmům se to může vyplatit.

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

13 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

17 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

17 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

19 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

19 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

22 hodin ago