Dojmy ze hry

Whispers of the Void – první dojmy z vesmírného Indiana Jonese

Whispers of the Void je připravovaná sci-fi adventura pro virtuální realitu, v níž se můžete stát jakýmsi vesmírným Indianou Jonesem. Na první pohled mi připomněla Journey to Foundation. Na rozdíl od ní však klade výrazně menší důraz na příběh a naopak se víc snaží o variabilitu hratelnosti. Alespoň to tak vypadá dle zatím dostupné preview verze, respektive dema, které vlastně slouží jako jakýsi vertical slice. Tedy ukázka víceméně všech klíčových mechanik, které si ve finální hře budete moct osahat. 

Hrajete za vesmírného lovce pokladů, který takhle při cestě vesmírem dostane na pohled jednoduchou zakázku, kvůli níž přistává na vzdálené pouštní planetě. Co se ovšem jevilo jako prostý úkol, se brzy změní v rozsáhlé dobrodružství takřka galaktického významu. Vyzkoušet si budete moct pilotování vesmírné lodi (v případě zájmu lze i střílet do okolních meteorů), řešení hádanek, komplikované lezecké výzvy a také souboje pomocí kontaktních i střelných zbraní. 

Mise 1: Vstaňte z křesla

Navzdory vydaným opravám zůstává hra zatím velice neohrabaná v oblasti ovládání. Nevyhýbají se jí ani poměrně otravné glitche a bugy. Když jsem se po spuštění ocitl na pilotově křesle v malé vesmírné lodi, bylo pro mě zásadní výzvou zjistit, co tam mám proboha dělat. Nedokázal jsem se zvednout, nebylo mi jasné, jestli tlačítka, která jsem se snažil mačkat, vůbec něco dělají a bezcílné bloudění vesmírem moc zábavně nevypadalo. Zdá se, že v některých momentech se prostě nezobrazovala nápověda učící hráče základní ovládání. 

Na řešení jsem nakonec přišel, úspěšně proletěl hyperprostorem až k oné zmíněné planetě…a nastal další problém. Měl jsem překonat nebezpečný příkop v jeskyni, ale nejprve nebylo jasné, za co se vlastně mohu chytit. Že něco vizuálně vypadá jako příhodný skalní výběžek totiž neznamená, že vám hra dovolí využít jej k lezení. Když jsem i tuto nesnáz překonal, měl jsem zase problém doskočit za okraj propasti, protože hra odmítla respektovat elementární fyzikální zákony. Po několika pokusech jsem přeci jen doskočil, ale kvůli bugu jsem se propadl do terénu a neměl odtamtud jak vylézt… Takových lapsů je preview verze bohužel plná. 

Zdroj: ByOwls

Bude tohle příští Jedi Knight?

Souboje založené na kombinaci střelby a futuristických kontaktních zbraní přitom vypadají, že mají potenciál. Po vychytání všech neohrabaností by mohly připomínat takového Jedi Knighta ve virtuální realitě. 

K čemu se musím ještě vyjádřit, je produkční a technická kvalita. Na pohled Whispers of the Void nevypadá vyloženě zle, i když zvolená stylizace se opravdu hodně opírá o maximální zjednodušování modelů i použitých textur. Vypadá to, jako by hra vznikala primárně pro Meta Quest a PC verze byla jen otrockým portem. Podobně na tom bylo už zmiňované Journey to Foundation, ale i to je vizuálně bohatší a detailnější. 

Whispers of the Void je zkrátka ambiciózní a poměrně slibný titul, leč dosud znatelně nevybroušený. Pokud vás virtuální realita baví, doporučuji mu věnovat pozornost a zkrátka si počkat, jak budou vypadat ohlasy na plnou verzi. Zatím se zdá, že vývojáři si z hráčské odezvy berou poučení a snaží se na jejím základě své dílo vylepšovat. Držme jim tedy palce. 

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

13 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

13 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

15 hodin ago