Whispers of the Void je připravovaná sci-fi adventura pro virtuální realitu, v níž se můžete stát jakýmsi vesmírným Indianou Jonesem. Na první pohled mi připomněla Journey to Foundation. Na rozdíl od ní však klade výrazně menší důraz na příběh a naopak se víc snaží o variabilitu hratelnosti. Alespoň to tak vypadá dle zatím dostupné preview verze, respektive dema, které vlastně slouží jako jakýsi vertical slice. Tedy ukázka víceméně všech klíčových mechanik, které si ve finální hře budete moct osahat.
Hrajete za vesmírného lovce pokladů, který takhle při cestě vesmírem dostane na pohled jednoduchou zakázku, kvůli níž přistává na vzdálené pouštní planetě. Co se ovšem jevilo jako prostý úkol, se brzy změní v rozsáhlé dobrodružství takřka galaktického významu. Vyzkoušet si budete moct pilotování vesmírné lodi (v případě zájmu lze i střílet do okolních meteorů), řešení hádanek, komplikované lezecké výzvy a také souboje pomocí kontaktních i střelných zbraní.
Navzdory vydaným opravám zůstává hra zatím velice neohrabaná v oblasti ovládání. Nevyhýbají se jí ani poměrně otravné glitche a bugy. Když jsem se po spuštění ocitl na pilotově křesle v malé vesmírné lodi, bylo pro mě zásadní výzvou zjistit, co tam mám proboha dělat. Nedokázal jsem se zvednout, nebylo mi jasné, jestli tlačítka, která jsem se snažil mačkat, vůbec něco dělají a bezcílné bloudění vesmírem moc zábavně nevypadalo. Zdá se, že v některých momentech se prostě nezobrazovala nápověda učící hráče základní ovládání.
Na řešení jsem nakonec přišel, úspěšně proletěl hyperprostorem až k oné zmíněné planetě…a nastal další problém. Měl jsem překonat nebezpečný příkop v jeskyni, ale nejprve nebylo jasné, za co se vlastně mohu chytit. Že něco vizuálně vypadá jako příhodný skalní výběžek totiž neznamená, že vám hra dovolí využít jej k lezení. Když jsem i tuto nesnáz překonal, měl jsem zase problém doskočit za okraj propasti, protože hra odmítla respektovat elementární fyzikální zákony. Po několika pokusech jsem přeci jen doskočil, ale kvůli bugu jsem se propadl do terénu a neměl odtamtud jak vylézt… Takových lapsů je preview verze bohužel plná.
Zdroj: ByOwls
Souboje založené na kombinaci střelby a futuristických kontaktních zbraní přitom vypadají, že mají potenciál. Po vychytání všech neohrabaností by mohly připomínat takového Jedi Knighta ve virtuální realitě.
K čemu se musím ještě vyjádřit, je produkční a technická kvalita. Na pohled Whispers of the Void nevypadá vyloženě zle, i když zvolená stylizace se opravdu hodně opírá o maximální zjednodušování modelů i použitých textur. Vypadá to, jako by hra vznikala primárně pro Meta Quest a PC verze byla jen otrockým portem. Podobně na tom bylo už zmiňované Journey to Foundation, ale i to je vizuálně bohatší a detailnější.
Whispers of the Void je zkrátka ambiciózní a poměrně slibný titul, leč dosud znatelně nevybroušený. Pokud vás virtuální realita baví, doporučuji mu věnovat pozornost a zkrátka si počkat, jak budou vypadat ohlasy na plnou verzi. Zatím se zdá, že vývojáři si z hráčské odezvy berou poučení a snaží se na jejím základě své dílo vylepšovat. Držme jim tedy palce.
Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…
Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…
Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…
Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…
Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…
Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…