Novinky

Ceny her by měly být mnohem vyšší, říká prezident společnosti Capcom

Není žádným tajemstvím, že náklady na vývoj videoher se stále prudce zvyšují se vzrůstající poptávkou po velkých titulech a realistické grafice. Na tuto skutečnost reagoval prezident a provozní ředitel společnosti Capcom, Haruhiro Tsujimoto, v nedávném rozhovoru pro web Nikkei.

Uvedl, že ceny za hry by měly být mnohem vyšší, než je současná částka na trhu. Přestože herní průmysl hledá různé způsoby, jak snížit rostoucí náklady, mnozí vydavatelé, jako například zmiňovaný Capcom, věří, že znají jednoduchou odpověď k vyřešení tohoto „problému“ – zkrátka zvednout ceny. Dnes je běžné, že triple-A hra stojí někde v rozmezí 50–70 USD, přičemž si někteří začínají účtovat i vyšší částky za předběžný přístup či dodatečný obsah navíc v nejrůznějších edicích, jako například ForspokenStarfieldMortal Kombat 1 nebo i Street Fighter 6 přímo z produkce Capcomu.

Haruhiro Tsujimoto zmínil, že náklady na vývoj her jsou asi stokrát vyšší, než tomu bylo kdysi. Je třeba zvýšit také mzdy zaměstnanců, a právě větší částka požadovaná od hráčů by byla „zdravou možností“, jak najít lepší balanc v tomto podnikání. Už ovšem neobjasnil, jaká by měla být ideální cena, když už nyní částky přesahují 70 či 100 USD. Společnost Capcom v poslední době zažívá finanční nárůst a jen v minulém roce prodala přes čtyřicet milionů kopií her, čímž opět překonala tržby roku předcházejícího. Pouze čas ukáže, jak to s cenami nakonec bude, ale jedno je jisté, v budoucnu se gaming stane ještě dražším koníčkem, než tomu bylo doteď.

Zdroj: insider-gaming.com

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG videohry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na žlutých TV kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také po starších titulech, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem. Když zrovna nebojuje s bossy, nejspíše se ztrácí mezi stránkami knížek, nebo mazlí svou milovanou kočkovitou šelmu… ideálně obojí zároveň.

Recent Posts

Souhrn toho nejlepšího z Gamescom Opening Night Live 2025

Než se Kolín nad Rýnem naplní fanoušky a novináři, tak celý Gamescom opět otevřela akce…

42 minut ago

Vzkaz v láhvi připlouvá od Bohemian Games

Moře dokáže být nevyzpytatelné. Někdy vyplaví na břeh obyčejný kus dřeva, jindy vzácný poklad. Tentokrát…

46 minut ago

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

3 hodiny ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

18 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

22 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

22 hodin ago