Novinky

Fanouškovská hra umožní vytvořit vlastní levely do Crashe Bandicoota

Crash Bandicoot patří ke značkám propojujícím několik generací hráčů. Zrodil se v polovině 90. let na původním PlayStationu jako pokračovatel trendu konzolových maskotů (vzpomeňme na Maria, Sonica či třeba ještěra Gexe z komerčně neúspěšné konzole 3DO). Zároveň byl jedním z prvních masově populárních pokusů o převedení klasických skákaček do 3D prostoru. A jak ukazuje vřelý ohlas čtvrtého regulérního pokračování s podtitulem It's About Time, hráči mají digitálního vačnatce ve velké oblibě i v dnešní době, kdy 3D skákačky patří k téměř vyhynulým žánrům.

O nadšení pro tuto sérii vypovídá i fanouškovský projekt nazvaný Crash Bandicoot - Back In Time, který nejenže původního Crashe Bandicoota z roku 1996 zdařile imituje, ale dokonce obsahuje intuitivní editor, který hráčům umožňuje snadno vytvářet vlastní levely. Crash Bandicoot - Back In Time je postavený na enginu Unity a jeho tvůrci stručně uvádějí, že se do něj pustili ve snaze tomuto vývojářskému prostředí lépe porozumět. Hra je momentálně dostupná ve verzi 0.91 a obsahuje ještě bugy a nedodělky. Její součástí je každopádně pět levelů a uživatelský editor ve stylu Mario Makeru, v němž je možné vytvářet vlastní hratelné úrovně dle libosti.

Hra svým grafickým provedením do velké míry odpovídá původnímu Crashovi Bandicootovi, a dokonce obsahuje také nastavení umožňující částečně imitovat charakteristický kostičkovaný a roztřesený vzhled titulů pro první PlayStation. Ten byl daný absencí z-bufferu i jakéhokoli filtrování textur a obecnou nepřesností v zobrazování polygonů.

Crash Bandicoot, za nímž stálo tehdy ještě nikterak známé studio Naughty Dog, nicméně přišel s množstvím chytrých nápadů, jak technické limity konzole obejít, a jeho detailní, roztomilá grafika byla jednou z hlavních předností, která dokázala hráče zaujmout. V porovnání s konkurencí v podobě Super Maria 64 měl také jednodušší a přímočařejší hratelnost – nakonec vyšel v době, kdy ještě PlayStation neměl ikonický DualShock, a hra se tak ovládala pouze pomocí D-padu. Na Slovensku a částečně také v Česku hru rovněž pomohl zpopularizovat slovenský soutěžní pořad Maxihra.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

14 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

18 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

18 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

20 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

20 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

22 hodin ago