Novinky

FIFA 22 aneb pomůže nová technologie zachránit opět umírající sérii?

Fotbalová série, která je tu s námi už takřka tři desetiletí, nezažívá v posledních letech zrovna rozkvět, spíše celkovou stagnaci. Někdo může namítat, že série FIFA má ve svých řadách ročníky, které znamenaly slušný pokrok (FIFA 14 a FIFA 17), avšak je potřeba se ohlédnout a uvědomit si, co tenkrát v Electronic Arts udělali jinak. Jedním ze zázraků bylo nasazení nových enginů, tehdy s názvy Ignite a následně Frostbite, které nejen razantně vylepšily grafiku, ale také oživily prostředí, umělou inteligenci a celkově se povedlo hráčům přiblížit zážitek z reálného zápasu.

Protože poslední dva ročníky série schytávají velkou kritiku, rozhodli se v EA Sports zkusit starou osvědčenou taktiku a nasadit zcela novou technologii s názvem HyperMotion. V čem bude pro hru přínosem?

Pro samotné fotbalisty to znamená lepší pohyb a inteligenci. Útočníci a obránci budou mít zcela jiný styl přístupu ke hře, strkají se, domlouvají se mezi sebou a určují si taktiku na základě probíhajícího zápasu. Velké zlepšení by také měly doznat souboje ve vzduchu. S tím souvisí i jejich celková animace, mimika a život bez míče. Když už jsme u něj, díky HyperMotion by se měl mnohem lépe ovládat a zpracovávat při přihrávce. O jeho pohybu a fyzikálních vlastnostech snad ani netřeba hovořit. 
Brankáři budou chytat ještě lépe díky vyšší inteligenci a pohybu mezi tyčemi.

Samotná hra a chování celého týmu se přizpůsobí stylu hraní i zvolené taktice. Navíc se engine HyperMotion může pochlubit tvořením jedinečných animací za pochodu. V reálu by to mělo znamenat, že každý z nás by mohl při zápase narazit na zcela různé a předem nenaskriptované situace při oslavách, faulech apod. Mohl by tak například nějaký rozčílený fanoušek vběhnout během zápasu nahý na trávník? 

HyperMotion slibuje zatím nejvěrnější sportovní zážitek, při kterém se máte cítit jako při sledování živého fotbalu. Inu, takových slibů už jsme tu měli až příliš, abychom mohli jásat. Oficiální trailer tvoří většinou záběry na reálné hráče, kteří jsou snímáni onou novou technologií, takže ze hry jako takové nevidíme takřka nic. 

Zní vám to celé až moc dobře? Samozřejmě, vždy v tom je nějaký háček. Nový engine HyperMotion si totiž užijí pouze majitelé konzolí nové generace a Google Stadia. Vlastníci PC a PlayStationu 4 mají smůlu. FIFA 22 vyjde 1. října 2021.


Novinku pro Gaming Professors napsal Michal Černý.

Gaming Professors

Externí redaktoři nám občas podají pomocnou ruku. Každý se svou specializací zaměřuje na jiné typy her a dohromady tak pokrývají širokou škálu herních žánrů. Přidat se můžeš i ty!

Recent Posts

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

2 hodiny ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

16 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

20 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

20 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

22 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

22 hodin ago