Novinky

Parťačka Duke Nukema o sobě dává vědět v DLC Ion Fury: Aftershock i v demu Phantom Fury

Fanoušci velmi oceňovaného boomer shooteru Ion Fury, který běží na modifikovaném Build Enginu a kráčí ve stopách klasického Duke Nukema 3D, se konečně dočkali. Po více než ročním zpoždění vyšlo DLC Ion Fury: Aftershock, které do hry přidává velké množství obsahu včetně úrovní, zbraní, nepřátel a nových herních módů. 

Kromě zbrusu nové kampaně navazující na události z předchozí hry je největším lákadlem takzvaný Arrange mode, který mění design původních levelů a přináší tak vítané osvěžení hráčům, kteří by si je chtěli projít znovu. K novinkám se řadí také jízda na motorce, při níž lze stále používat střelné zbraně. 

Ion Fury patří mezi projekty znovuzrozeného vydavatelství 3D Realms, které se snaží podporovat fanoušky a úspěšné moddery v tvorbě vlastních her, které by stylisticky navázaly na žánrové klasiky nebo využily zavedené intelektuální vlastnictví. Hra proto pracuje s enginem EDuke32, což je moderní port legendárního Build Enginu, jejž v polovině 90. let vyvinul programátor Ken Silverman ještě jako teenager.

V hlavní roli Ion Fury i nového DLC Aftershock se objevuje pyrotechnička Shelly Harrison přezdívaná Bombshell. Jde o postavu, která měla být původně parťačkou Duke Nukema ve hře Duke Nukem Forever, ale do finální, radikálně přepracované, verze od společnosti Gearbox Software se nakonec nedostala. Místo toho jí byla věnována samostatná twin-stick střílečka Bombshell odehrávající se až mnoho let po událostech Ion Fury a hrdinka v ní disponuje bionickou rukou. 

V této kyberneticky vylepšené podobě se Shelly Harrison objeví i jako protagonistka připravované hry Phantom Fury. Ta pracuje s grafikou stylizovanou do 3D z pozdních 90. let a podle propagačních materiálů má svět Shelly provázat s fikčním univerzem neprávem přehlížené akční série SiN. Phantom Fury si nyní lze vyzkoušet v demu, jež bylo vydáno před pár dny. 

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Share
Published by
Miroslav Libicher

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

12 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

16 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

16 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

18 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

18 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

21 hodin ago