Novinky

PlayStation VR2 by už letos mělo začít podporovat hraní na PC

Do nenápadného a poměrně triviálního blogového článku o novinkách pro headset PlayStation VR2 schovala společnost Sony zásadní oznámení – údajně testuje novou možnost, jak zařízení využívat i k hraní her na PC. Oficiální spuštění této novinky by přitom mělo přijít už v tomto roce.

V textu chybí jakékoli bližší upřesnění, nicméně momentálně se jeví jako pravděpodobné, že headset se nebude k počítači připojovat přímo, ale využije služeb Steam Linku či jiné podobné streamovací aplikace. PS VR2 totiž není s počítači hardwarově plně kompatibilní, jak by se mohlo zdát při pohledu na jeho obyčejný konektor typu USB-C. K přenosu obrazu a dat sice využívá standardní rozhraní DisplayPort a USB, nicméně vyžaduje běžně nepodporované dvanáctivoltové napájení. To je implementováno pouze ve starších počítačích podporujících VirtualLink – alternativní mód rozhraní USB, který byl původně vyvinutý právě pro potřeby virtuální reality, ale nakonec nenašel reálné komerční uplatnění.

Možnost využití PS VR2 k hraní na PC zní rozhodně lákavě. Samozřejmě, v porovnání s konkurencí, což jsou hlavně headsety řady Quest od společnosti Meta, má PS VR2 určité nevýhody. Nejde jej používat bezdrátově, trackování ovladačů je méně přesné, obraz nepatří k nejostřejším a displej trpí vysokou perzistencí vedoucí k viditelnému pohybovému rozmazání. Na druhou stranu ovšem PS VR2 dovede zapůsobit vynikajícím kontrastem, podporou HDR a pokročilou haptickou odezvou. Má navíc vestavěné sledování očí, které šetří nutný výpočetní výkon a lze jej využít také pro zkvalitnění streamovaného obrazu.

Jakkoli je oznámení podpory PC potěšující, jde zároveň o indicii potvrzující dlouhodobě kolující zkazky, že headset od Sony zůstal prodejně daleko za očekáváním. Tomuto podezření nakonec odpovídá i zoufalý nedostatek exkluzivních her, které byly u původního PlayStation VR jedním z velkých lákadel.

O zprovoznění PlayStation VR2 se už dlouho pokouší moddeři a technologičtí nadšenci. Ti podle vlastních slov do technicky náročného projektu již zainvestovali velké množství peněz. Uvidíme, zda současné kroky Sony nakonec jejich snažení neučiní zbytečným.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

9 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

13 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

13 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

15 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

15 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

18 hodin ago