PlayStation VR2 - cover

PlayStation VR2 by už letos mělo začít podporovat hraní na PC

22. 2. 2024
Zdroj náhledu: Sony

Do nenápadného a poměrně triviálního blogového článku o novinkách pro headset PlayStation VR2 schovala společnost Sony zásadní oznámení – údajně testuje novou možnost, jak zařízení využívat i k hraní her na PC. Oficiální spuštění této novinky by přitom mělo přijít už v tomto roce.

V textu chybí jakékoli bližší upřesnění, nicméně momentálně se jeví jako pravděpodobné, že headset se nebude k počítači připojovat přímo, ale využije služeb Steam Linku či jiné podobné streamovací aplikace. PS VR2 totiž není s počítači hardwarově plně kompatibilní, jak by se mohlo zdát při pohledu na jeho obyčejný konektor typu USB-C. K přenosu obrazu a dat sice využívá standardní rozhraní DisplayPort a USB, nicméně vyžaduje běžně nepodporované dvanáctivoltové napájení. To je implementováno pouze ve starších počítačích podporujících VirtualLink – alternativní mód rozhraní USB, který byl původně vyvinutý právě pro potřeby virtuální reality, ale nakonec nenašel reálné komerční uplatnění.

Možnost využití PS VR2 k hraní na PC zní rozhodně lákavě. Samozřejmě, v porovnání s konkurencí, což jsou hlavně headsety řady Quest od společnosti Meta, má PS VR2 určité nevýhody. Nejde jej používat bezdrátově, trackování ovladačů je méně přesné, obraz nepatří k nejostřejším a displej trpí vysokou perzistencí vedoucí k viditelnému pohybovému rozmazání. Na druhou stranu ovšem PS VR2 dovede zapůsobit vynikajícím kontrastem, podporou HDR a pokročilou haptickou odezvou. Má navíc vestavěné sledování očí, které šetří nutný výpočetní výkon a lze jej využít také pro zkvalitnění streamovaného obrazu.

Jakkoli je oznámení podpory PC potěšující, jde zároveň o indicii potvrzující dlouhodobě kolující zkazky, že headset od Sony zůstal prodejně daleko za očekáváním. Tomuto podezření nakonec odpovídá i zoufalý nedostatek exkluzivních her, které byly u původního PlayStation VR jedním z velkých lákadel.

O zprovoznění PlayStation VR2 se už dlouho pokouší moddeři a technologičtí nadšenci. Ti podle vlastních slov do technicky náročného projektu již zainvestovali velké množství peněz. Uvidíme, zda současné kroky Sony nakonec jejich snažení neučiní zbytečným.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.