Novinky

Práce na Stoneshard pokračují. Dočkáme se ale někdy?

Po delší době se vracíme zpět do světa Stoneshard. Ve svém základu se jedná o kombinaci roguelike RPG s tahovými souboji a survival prvky zasazené do otevřeného světa. Universum hry zároveň kombinuje alternativní středověké prostředí s fantasy prvky a magií, což vytváří unikátní a atmosférický herní zážitek. Hra je momentálně již přes pět let ve fázi předběžného přístupu, což přirozeně vyvolává otázky, zda se někdy dočkáme finální verze.

Podle pravidelných zpráv vývojářů z Ink Stains Games se na hře stále intenzivně pracuje. Vývoj ale probíhá pomaleji, než bylo původně plánováno. Nyní se však chystá zásadní aktualizace s názvem „Of Beasts & Sages“, která přinese mimo jiné kompletní přepracování systému psychiky postavy, jednoho z klíčových herních pilířů.

zdroj: Ink Stains Games

Psychika pod drobnohledem

Starý systém psychiky byl podle vývojářů zastaralý, nepřehledný a nedostatečně motivoval hráče k rozmanitému hraní. Proto se rozhodli vytvořit nový, komplexnější model, který reflektuje jak každodenní návyky postavy, tak i její zážitky z boje a průzkumu.

Nově je psychika rozdělena na dvě hlavní složky: Morálku a Příčetnost, z nichž každá je ovlivňována třemi faktory:

  • Situace (např. boj, používání předmětů, plnění úkolů),
  • Životní styl (např. spánek, strava, řemeslná činnost),
  • Spánek (dostatek nebo nedostatek odpočinku).

Tento systém přináší větší důraz na dlouhodobé rozhodování, tedy nejen na to, co hráč dělá teď, ale i jak o svou postavu pečuje v delším časovém horizontu.

Vývojáři také přepracovali stavy, do kterých může postava v závislosti na psychice upadnout. Nově je každý kvadrant Morálky a Příčetnosti propojen se třemi specifickými stavy, jejichž aktivace je výrazně zjednodušena a přehlednější. Tyto změny mají pomoci lepší orientaci i pro nové hráče a zároveň nabídnout hlubší možnosti pro roleplay a budoucí rozvoj postav.

Aktualizace „Of Beasts & Sages“ slibuje zásadní změny, které by mohly hru výrazně obohatit, nejen po stránce mechanik, ale i celkové atmosféry. Pokud vývojáři dokáží udržet kvalitu a tempo, máme se v budoucnosti světa Stoneshard opravdu na co těšit. Jedná se bezpochyby o ambiciózní titul, který nabízá mnohé a tak nezbývá než doufat a čekat na plnou verzi hry.  

zdroj: Ink Stains Games

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

10 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

14 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

14 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

17 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

17 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

19 hodin ago