Novinky

PS VR2 půjde k PC oficiálně připojit v srpnu. Jeho klíčové funkce však podporovány nebudou

Před necelými třemi měsíci společnost Sony velmi nenápadně oznámila, že hledá možnosti, jak umožnit hráčům využívat VR headset PlayStation VR2 (PS VR2) pro hraní na počítači. Na základě znalostí o technickém řešení tohoto zařízení jsme spekulovali, že se Sony nejspíš vydá cestou streamování. Nyní japonský herní gigant na svém blogu oficiálně oznámil, že kompatibilitu s PC zajistí samostatně prodávaný adaptér. Hráči si jej budou moci koupit již 7. srpna.

Adaptér se bude prodávat za 59,99 eur (asi 1500 korun) a umožní PS VR2 připojit ke grafické kartě přes standardní DisplayPort 1.4. Právě toto rozhraní headset využívá i pro propojení s PlayStationem 5, akorát volí konektor standardu USB-C a dnes již atypické napájení využívající napětí 12 V.  

Sony uvádí i minimální požadavky kladené na použité počítačové sestavy. Ty jsou velmi skromné – procesor Intel Core i5-7600 nebo AMD Ryzen 3 3100, 8 GB RAM a grafická karta Nvidia GeForce GTX 1650 či AMD Radeon RX 5500XT. Reálné hardwarové nároky jsou samozřejmě odvislé od konkrétní hry a jejího grafického nastavení. Hraní přes PS VR2 by každopádně mělo být méně náročné než využívání headsetů řady Meta Quest, protože ty nezanedbatelný podíl výkonu spotřebují k enkódování streamovaného videa.

Špatnou zprávou je, že mnoho klíčových vlastností při hraní na PC podporováno nebude. Mimo PlayStation 5 se tedy nedočkáme HDR, pokročilé haptické odezvy ovladačů ani samotného headsetu, adaptivních triggerů, ani sledování očí. Podporu systému Tempest produkujícího virtuální prostorový zvuk od počítačů samozřejmě rovněž čekat nemůžeme.

Je otázkou, zda s těmito kompromisy PS VR2 stále představuje lákavou koupi pro někoho, kdo chce hrát primárně na počítači. Konkurence v podobě Questu 3 totiž nabízí mnohem ostřejší obraz, bezdrátové připojení a podporu zajímavých nativních her.

Ačkoli to Sony pochopitelně sama nepřizná, očekává se, že dříve nemyslitelná podpora headsetu PS VR2 na PC je důsledkem snahy nějak vykompenzovat jeho předpokládaný komerční neúspěch.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

13 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

17 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

17 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

20 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

20 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

22 hodin ago