Ekonomický novinář Takashi Mochizuki, který se specializuje na asijské technologické firmy, uvedl v článku pro zpravodajství agentury Bloomberg poněkud neveselé informace. Podle jeho anonymních zdrojů společnost Sony pozastavuje výrobu headsetů PlayStation VR2, dokud se neprodají aktuálně naskladněné zásoby. PS VR2, určený pro konzoli PlayStation 5, je na trhu více než rok a zatím se podle kvalifikovaných odhadů prodalo méně než 2 miliony kusů, přestože jich Sony měla vyrobit výrazně více.
Ani pro běžné fanoušky ostatně nebylo těžké odhadnout, že se VR headsetu nejspíše nedaří podle očekávání. Sony se téměř přestala věnovat jeho propagaci a nevydala pro něj žádnou AAA exkluzivitu mimo launchového Horizon Call of the Mountain (nebudeme-li počítat VR módy pro Gran Turismo 7 a hry ze série Resident Evil). Nedávno také japonská společnost nenápadně oznámila, že testuje způsoby, jak přes headset hrát hry na PC.
Komerční neúspěch PS VR2 zároveň budí otázku, jaké výhody vlastně bude hráčům poskytovat údajně plánovaná výkonnější revize PlayStationu 5, jejíž oficiální oznámení i uvedení na trh se čeká v tomto roce. Nabušenější verze konzolí 8. generace se snažily vyrovnat se s prudkým nástupem 4K televizí. Od vydání PlayStationu 5 a Xboxu Series X|S se ovšem žádná nová technologie žádající výrazně vyšší výpočetní výkon neprosadila. A i když zde konzole 9. generace máme asi tři a půl roku, hry, které zároveň nevyšly i na generaci předchozí, se počítají jen na nízké desítky.
Pokud by Sony s PS VR2 nadále počítala, mohla by případný „PlayStation 5 Pro“ využít například k eliminaci rušivé asynchronní reprojekce. To je technologie, která přidává umělé snímky do VR her, aby je za cenu grafických artefaktů učinila plynulejšími i na méně výkonném hardwaru.