Novinky

Režisér hry Returnal hovoří o výzvách spojených s vývojem hry

Ve chvíli, kdy vývojářské studio Housemarque konečně vydalo hru Returnal na PS5, to znamenalo vyvrcholení usilovné práce a pravděpodobně i mnoha experimentů a omylů. Jak bylo těžké dosáhnout tak dobrého titulu, prozradil samotný režisér projektů.

O hře Returnal se všeobecně proslýchalo, že se jedná o rozpočtově nejsilnější a největší hru, jakou společnost Housemarque od svého přechodu pod hlavičku PlayStation vydala. Pravděpodobně ale není známo, kolik pokusů museli vývojáři podstoupit, aby tuto roguelike střílečku dali dohromady. Přestože byl hotový titul ve formě základní hry vydán již v loňském roce, je evidentní, že se společnost stále snaží přidávat obsah a vylepšovat to, co již existuje.

Harry Krueger, generální ředitel společnosti, se na konferenci GDC 2022 vyjádřil, že je velmi potěšen, že byla nejnovější hra od společnosti Housemarque tak dobře přijata. Zároveň chce, aby všichni pochopili, že dosáhnout současné kvality hry nebylo tak jednoduché. Přirovnal to k „Sisyfovu tlačení na balvan“. Ředitel dodal, že vývoj tohoto titulu byl neuvěřitelnou výzvou. Přitom také uvedl, že se společnost a celý tým museli v podstatě naučit, jak se vytváří 3D akční hra, a současně se museli přiučit, jak se navrhuje titul na dříve nepoužívaném enginu. Museli najmout i nové lidi, a ti pak museli pochopit, jak Housemarque funguje, a zároveň se učit spolu s veterány, kteří tam již byli.

Zdroj: igdb.com

Krueger dále hovořil o problémech, s nimiž se tým Housemarque potýkal, a uvedl, že existovaly další funkce, které se v Returnal měly objevit, ale nepodařilo se jim to. V určitém okamžiku si totiž uvědomil, že tým zašel příliš daleko, a bylo třeba omezit nároky, aby vytvořil hru, na niž by společnost mohla být hrdá. Není vyloučeno, že minimálně některé z těchto funkcí byly do hry implementovány až po jejím vydání. Schopnost pozastavit cyklus se ve hře objevila při první velké aktualizaci na podzim loňského roku. Začátkem tohoto měsíce se Returnal dočkal aktualizace, která přinesla nové funkce, včetně možnosti hrát kooperativně.Ve výsledku se všechno, co tato hra nabídla při uvedení na trh a co nabízí od té doby, ukázalo jako velmi úspěšná hra, na kterou může být Krueger a jeho tým velmi hrdý.

Zdroj: gamerant.com

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

9 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

13 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

13 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

15 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

15 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

18 hodin ago