Pozvání k rozhovoru přijal herní vývojář Jan Kavan, který je společně s Lukášem Medkem autorem české hororové adventury Someday Youʼll Return (Jednoho dne se vrátíš). Zajímá vás, co vedlo tento dvou členný tým zasadit hru do míst jižní Moravy? Jaká nová vylepšení titul nese? Nebo co autoři chystají do budoucna? To vše a mnohem více se dozvíte v našem rozhovoru.
Dobrý den a děkuji za pozvání. Stručně řečeno, po návštěvě cizí sluneční soustavy v J.U.L.I.A.: Among the Stars jsme se s Lukášem chtěli vrátit do nám známých vod. Psychologický horor o hledání ztracené dcery, ovlivněný lokálním folklórem, jsme ale skutečně chtěli udělat od začátku. Chtěli jsme do hry vtělit jak naše zkušenosti a vzpomínky z mládí, tak mé rodičovské děsy a obavy.
Ve skutečnosti se ve hře prolínají dvě konkrétní lokace – oblast Chřibů a Českého Švýcarska. To není náhoda, protože se jedná o lokality našeho dětství. Celá hra vznikala s ohledem na tato místa, dokonce jsme si dělali i průzkumy a nahrávali jsme zde field recording místní přírody. Pro hru jsem studoval i folklór, a to jak hudební, ze kterého vychází melodika, tak i místní legendy, které jsem pak adaptoval a napasoval na herní situace.
Kromě vydání na PS5 (včetně podpory haptického ovládání) a PS4 a mnoha jazykových lokalizací, včetně japonštiny nebo čínštiny, do hry přibyl nový konec, velmi praktická mapa, do které si Daniel zapisuje poznámky, nové hádanky, komplexní fotomód, výrazné optimalizace, oddělení některých lokací jako nepovinných pro lepší zážitek ze hry, velká spousta nové hudby a zásadně vylepšený sound design.
Dále jsou ve hře dostupné nové questy, které v původní hře nebyly, a několik překvapení, která nebudu prozrazovat. Hra nově podporuje kompletní ovládání ovladačem a z dalších nových vlastností mohu zmínit například DLSS.
Ve verzi Director’s Cut se tedy jedná o definitivní edici hry.
Určitě ano. Ke změně a vyškrtnutí došlo v místech, kde hra ztrácela dech. Příště bych moc rád toto udělal před vydáním hry, což nebylo bohužel možné.
Několik let ano, pak jsme se rozrostli na full-time tříčlenný tým s tím, že jsme měli několik kontraktorů, kteří nám pomáhali s některými specifickými úkoly.
Spolupráce s Bohemia Interactive nám umožnila nejen vstup na konzole – koneckonců Someday je můj první konzolový port, ale poskytla nám i velmi dobré QA, takže v rámci Director’s Cutu bylo možné opravit stovky chyb, nalezených QA. Dalším skvělým vstupem byla lokalizace, protože sami bychom tolik jazyků (máme lokalizovány jak texty, tak veškeré vizuální materiály) určitě nezvládli. Lokalizaci vedl Vojta Schubert a byla s ním skvělá spolupráce.
Zatím ne, ale pořád doufám, že se něco změní. Bohužel situace na herním trhu je kritická a v současné neskutečné záplavě her je velmi těžké pro nezávislé tituly získat prodeje, které pro nás byly před 8 lety samozřejmostí.
To je rozhodnutí Bohemia Interactive. Mají naši důvěru.
To je rozhodnutí Bohemia Interactive. Mají naši důvěru.
Určitě ano! Na X (dříve Twitteru) mě najdete jako @CBESoftware, na Facebooku je CBE software dobrý zdroj pro získání informací o tom, co se u nás děje.
Aktuálně něco kutíme, takže určitě budeme výhledově oznamovat nějaké novinky.
Další novinkou je, že v prosinci jsem konečně vstoupil na streamovací platformy, kam pomalu začínám umisťovat své herní soundtracky (pro našince bude určitě zajímavé Spotify, iTunes nebo AppleMusic – soundtracky jsou ale na dalších dvou desítkách platforem).
Vydán již mám soundtrack jak pro J.U.L.I.A.: Among the Stars, tak i (můj osobně oblíbený) Vampires: Guide Them to Safety! Další budou následovat, takže pokud mají čtenáři zájem, mohou si je snadno poslechnout.
V roce 2024 mě čeká i hodně hudebních aktivit, kromě nahrávání CD nás čeká s Ensemble Marijan zahraniční turné k příležitosti 25 let založení našeho hudebního tělesa, čeká mě několik soundtracků (jak pro hry, tak pro další média) a určitě budu páchat i spoustu dalších hudebních projektů.
Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…
Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…
Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…
Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…
Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…
Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…