Novinky

Singleplayerová kampaň ke Gwentu vyjde překvapivě již zítra

Rogue Mage, dříve známý jako Project Golden Nekker, je rozšířením hry Gwent a zachovává její základní mechanismy, ale bude se prodávat jako samostatný titul. Vyjde už ve čtvrtek 7. července.

„Rogue Mage vznikl tak, že jsme si všimli, že i po letech od vydání Zaklínače 3 existuje značný počet hráčů, kteří chtějí od Gwentu více PvE zážitků,“ řekl director hry Vladimir Tortsov.

„I když je Gwent fantastickou hrou pro ty, kteří hledají skvělý zážitek z PvP multiplayeru, dokonale chápeme, že mnoho hráčů Zaklínače si původní minihru Gwent zamilovalo z úplně jiných důvodů. S hrou Rogue Mage chceme dát tomuto publiku důvod hrát moderní Gwent ve formátu, který preferují.“

Stejně jako v původní hře budou hráči využívat postavy ze světa Zaklínače, jako jsou Marigold, Zoltan a Yennefer, ale Rogue Mage využívá i karty z multiplayerové verze Gwentu. To sice znamená, že mechaniky jsou o něco složitější, ale karty jsou prezentovány v jednodušších balíčcích, které nejsou zdaleka tak děsivé, jako když se poprvé přihlásíte do multiplayerové verze.

Hráči začínají s pouhým tuctem karet ve svém balíčku a každý balíček se zaměřuje na snadno pochopitelné hlavní téma. První balíček se například zaměřuje na mechaniku posilování, což znamená, že hráči vědí, že každá karta v něm zpravidla buď posílí jinou, nebo udělá něco velkolepého, když se sama posílí. Balíčky jsou celkem čtyři, hráči si však v každém balíčku vybírají také mezi třemi klíčovými kartami, na kterých budou stavět.

Další karty lze přidávat prozkoumáváním mapy, ale ty obvykle přicházejí po jedné, což znamená, že se najednou nepředkládá ohromné množství informací. Hráči získávají zkušenosti během každého runu a zvyšování úrovně zvyšuje počet (a sílu) karet, které má hráč k dispozici při dalším runu.

Tortsov odhaduje, že hráčům zabere přes 30 hodin, než nasbírají a splní vše potřebné ve hře (a Rogue Mage obsahuje také rozsáhlou sadu achievementů k odemčení), ačkoli herní smyčky jsou rozděleny do kratších úseků, které mohou trvat až kolem hodiny.

Mechaniky roguelike znamenají, že hráči vstupují na mapu a postupují po zvolené cestě, než překonají závěrečného bosse nebo jsou na cestě poraženi. Některé runy proto mohou skončit během několika minut, pokud se nepřítel ukáže jako příliš silný – pro ty, kteří hledají tento druh výzvy, obsahuje Rogue Mage také desítky modifikátorů obtížnosti, aby hra byla tak pohodová nebo neúprosná, jak se hráčům líbí.

Příběh Rogue Mage se odehrává stovky let před Geraltovým narozením a hráči se v něm ujímají role Alzura, mága, který se snaží vytvořit prvního zaklínače v historii. Hráč se pohybuje po procedurálně generované mapě, účastní se bitev v Gwentu, čelí morálním dilematům podobným těm ze série Zaklínač a interaguje s Místy moci a dalšími lokacemi, aby posílil svou sbírku karet.

Rogue Mage však neobsahuje hluboký příběh, který by fanoušci her, knih nebo komiksů o Zaklínači mohli očekávat, protože Tortsov vysvětlil, že vývojový tým upřednostnil hratelnost před příběhem. „Přestože máme příběh o Alzurově posedlosti stvořit prvního zaklínače, nepovažujeme toto rozšíření za oficiální doplnění zaklínačského loru,“ řekl.

„Naším cílem v případě příběhu Rogue Mage je poskytnout hráčům dostatek kontextu o tom, kdo je Alzur, jaké jsou jeho motivace a celkové prostředí světa, ve kterém žije. Doufáme, že se nám podaří hráče dostatečně vtáhnout do příběhu, aby doplnil formuli, která je primárně zaměřena na hratelnost, ale neočekáváme, že příběh bude tím hlavním důvodem, proč hráči hru ocení.“

CD Projekt Red se rozhodl vydat Rogue Mage jako samostatné rozšíření k Gwentu kvůli jeho velikosti a kvůli tomu, že se projekt od prvního návrhu z konce roku 2019 značně rozrostl. „Místo toho, abychom kampaň rozsekali na několik částí a pomocí mikrotransakcí umožnili hráčům postupovat mezi jednotlivými kapitolami, rozhodli jsme se z ní udělat přímočarý buy-to-play titul,“ řekl Tortsov.

Rozhodnutí vydat Rogue Mage jako samostatnou hru padlo také proto, aby byla plně hratelná bez připojení k internetu. Ačkoli obsahuje některé funkce pouze pro online hraní, jako jsou žebříčky, celkově je hra určena pro offline hraní pro jednoho hráče.

Hra Gwent: Rogue Mage vyjde pro PC a mobily již zítra, tedy 7. července.

František Hampl

K prvním hrám přičuchl už ve školce, ale do hraní ho pořádně až na základce vtáhla první Mafie, druzí simíci a třetí Heroes of Might and Magic. Hry ho od té doby nepustily, PC velice rychle doplnil „PSPéčkem“, od kterého přesedlal k větším konzolím, a dnes už je hrdým konzolistou. Jeho hlavním zájmem jsou příběhové adventury a RPGčka, ale nepohrdne ani dobrou strategií či karetkou. Pokud nepřebývá ve svém hráčském doupěti plném Lega a deskovek, tráví nejvíce času v kině a na farmačce.

Recent Posts

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

2 hodiny ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

16 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

20 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

20 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

23 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

23 hodin ago