Novinky

SpaceBourne 2 je stále ve vývoji

Dobrodružné akční RPG s otevřeným světem SpaceBourne 2, které kombinuje prvky střílečky z pohledu třetí osoby a vesmírného simulátoru, je stále ve vývoji. Připomeňme, že za titulem, který svým konceptem připomíná 3rd person tituly jako Mass Effect nebo Gears of War a vesmírnými konceptem Everspace či Freelancer, stojí vývojář Burak Dabak.

Vývojář na titulu, který je ve fázi předběžného přístupu, stále usilovně pracuje. Od posledních zpráv z tohoto vesmírného dobrodružství uplynul více než půlrok. Sluší se zmínit, co se za tu dobu událo nového. Při vytváření aktualizací a vývoji Burak Dabak stejně jako v případě prvního dílu naslouchá komunitě a nebrání se ani diskusím, což je u vývojářů poměrně vzácné.

Mezi významné prvky, které byly přidány, se jednoznačně řadí pět nových statistik frakcí.

  • Diplomatická síla: Určuje se podle vztahů frakce s ostatními frakcemi.
  • Ekonomická síla: Určuje se podle stanic a systémů, které frakce vlastní, a provozu, který tyto systémy generují.
  • Vojenská síla: Záleží na strategických místech, která frakce vlastní, a na její vojenské síle.
  • Rodinná moc: Vypočítává se na základě celkové moci frakce v galaxii.
  • Síla vůdce: Určuje se na základě úspěchů a rozhodnutí vůdce frakce.

Frakce nyní zakládají všechna svá rozhodnutí a akce na těchto hodnotách, což vylepšuje a obnovuje chování umělé inteligence.

K tomu se váže i nová funkce pro frakce a diplomacii, kterou jsou „Obchodní cesty“. Frakce nyní mohou mezi sebou uzavírat obchodní dohody. Na základě těchto dohod se mezi stranami vytvoří obchodní trasy a obchodní lodě se dynamicky vydávají po těchto trasách, aby dokončily své obchody.

Jedním z nejžádanějších prvků, který se komunitou šířil jako smršť, byla možnost přepadat obchodní konvoje. Nejedná se o obyčejné přepadávání v rámci vesmírných soubojů, ale na tyto obchodní lodě a transporty se můžete přímo nalodit a pronikat do jejich trupů, případně převzít kontrolu nad tímto plavidlem.

V tomto ohledu pak byla přidána nová třída nepřátel při vašem putování ve vesmíru. Jsou jimi vesmírní Bossové, tedy konkrétně vesmírné lodě obsahující desítky procedurálně generovaných bossů s mnoha schopnostmi, které nahrazují všechny cíle v misích s odměnami.

Kompletní přepracování pak dostaly mateřské lodě. Tyto lodě mají nyní celou řadu subsystémů, které můžete ovládat v reálném čase, a ovlivňovat tak průběh bitev strategickými úpravami subsystémů.

Byla opravena také celá řada nahlášených chyb a provedeno vybalancování některých staronových prvků. Kompletní výčet oprav spolu s dalšími novinkami naleznete na profilu hry na Steamu.

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

12 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

16 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

16 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

19 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

19 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

21 hodin ago