Novinky

Stoneshard – velká aktualizace je za dveřmi

Stoneshard se řadí mezi zajímavé a ambiciózní projekty herního světa. Jedná se o povedenou kombinaci roguelike RPG, tahových soubojů a survival prvků v otevřeném světě. Hra je elegantně zasazena do alternativního středověku a vytváří bujnou atmosféru a osobité kouzlo. Titul je zatím stále ve fázi předběžného přístupu a provází jej karamboly v podobě střídavého hodnocení na platformě Steam z řad uživatelů.

Nejedná se však přímo o kvalitu hry jako takové, ale o tempo, kterým vývojáři hru aktualizují, a tedy i dlouhou dobu předběžného přístupu. Nyní přišla řada na dlouho očekávanou velkou aktualizaci s názvem „Forgotten Lore“, která bude vydána již 5. srpna.

Vývojáři již před časem slíbili nového bosse, ten přichází právě s touto aktualizací, a podobně jako u „Ancient Troll Hunt“ lze tento úkol získat po dosažení vysoké úrovně v lokaci „pochybné pověsti“. Nový úkol „Gwynnel’s Answers“ prozatím uzavírá hlavní příběh a pošle vás na průzkum otevřeného světa. Nicméně nejde o finální zakončení hry, to si vývojáři nechávají, až implementují ještě dodatečné mechaniky a systémy.

Aktualizace přidává také novou školu kouzel, elektromantii, která vám umožní ovládat nebezpečná a nepředvídatelná blesková kouzla.

Zdroj: Ink Stains Games

Nově se v Stoneshard unavíte

Únava je jednou z mála zbývajících mechanik přežití, které vývojáři plánují implementovat. Má řadu důležitých herních funkcí:

Vytváří další vrstvu plánování a řízení postavy.

Znatelně zvyšuje význam spánku (nyní se používá pouze pro ukládání hry). Zároveň zvyšuje hodnotu některých spotřebních předmětů, jako jsou stimulanty a znamenitá jídla.

Únava funguje podobně jako ostatní mechaniky zdraví: může se pohybovat od 0 do 100 % a vzniká při většině vaší činnosti. Zároveň je míra nárůstu únavy spojena s několika dalšími statistikami. Především je to odolnost proti únavě, která může být záporná i kladná. Za druhé hraje velkou roli také maximální energie, čím je vyšší, tím déle bude trvat, než se postava unaví.

Když únava vaší postavy dosáhne 25 %, 50 % a 75 %, bude mít stále silnější debuffy k šanci na klopýtnutí, obnově energie a době trvání cooldownů. Kromě toho všeho Únava také postupně snižuje práh maximální energie.

Aktualizace toho přidává a mění opravdu mnoho a proto přikládáme podrobný seznam, který naleznete zde.

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

10 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

14 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

14 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

17 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

17 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

19 hodin ago