Novinky

Unity se omlouvá za zmatek a slibuje změny

Po nedávno oznámených změnách v cenové struktuře pro vývojáře používající multiplatformní herní engine Unity se na firmu valí extrémně nenávistná zpětná vazba ze všech stran. Situace se vyostřila natolik, že Unity bylo nuceno zavřít kanceláře v San Franciscu a Austinu v Texasu. Nevraživost došla až do takového bodu, že zaměstnanci firmy začali dostávat výhrůžky smrti.

Je tomu šest dní od doby, co herním průmyslem otřáslo oznámení zavedení poplatků v závislosti na počtu instalací her vyvíjených právě v enginu Unity. Tyto nové podmínky by zejména pro nezávislé vývojáře znamenaly obrovský zásah do rozpočtu. Po zveřejnění těchto okolností se na X (dříve Twitteru) rozvířila otevřená konverzace a mnoho tvůrců dávalo a stále dává jasně najevo své znepokojení. Někteří dokonce předznamenávali, že by své tituly stáhli z prodeje nebo přesídlili na jiný engine, i když by to pro ně znamenalo značné obtíže.

Zdá se, že Unity si začíná uvědomovat následky, a veřejně se omluvilo za vzniklé úzkosti i vyvolaný zmatek: „Slyšeli jsme vás. Omlouváme se za zmatek a úzkost způsobené politikou poplatků, kterou jsme oznámili v úterý. Nasloucháme vám, mluvíme se členy našeho týmu, komunitou, zákazníky a partnery a budeme provádět změny v zásadách. Aktualizaci sdělíme za pár dní. Děkujeme za vaši upřímnou a kritickou zpětnou vazbu.“

Podle této zprávy se snad brzy dočkáme nalezení nějaké rovnováhy, aby podmínky vyhovovaly všem zúčastněným stranám. Na podrobnosti si ještě musíme počkat, ale snad Unity skutečně bude naslouchat hlasu lidu.

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG videohry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na žlutých TV kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také po starších titulech, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem. Když zrovna nebojuje s bossy, nejspíše se ztrácí mezi stránkami knížek, nebo mazlí svou milovanou kočkovitou šelmu… ideálně obojí zároveň.

Share
Published by
Nikola Mrázová Erlebachová

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

4 hodiny ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

8 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

8 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

10 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

10 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

13 hodin ago