Po nedávno oznámených změnách v cenové struktuře pro vývojáře používající multiplatformní herní engine Unity se na firmu valí extrémně nenávistná zpětná vazba ze všech stran. Situace se vyostřila natolik, že Unity bylo nuceno zavřít kanceláře v San Franciscu a Austinu v Texasu. Nevraživost došla až do takového bodu, že zaměstnanci firmy začali dostávat výhrůžky smrti.
Je tomu šest dní od doby, co herním průmyslem otřáslo oznámení zavedení poplatků v závislosti na počtu instalací her vyvíjených právě v enginu Unity. Tyto nové podmínky by zejména pro nezávislé vývojáře znamenaly obrovský zásah do rozpočtu. Po zveřejnění těchto okolností se na X (dříve Twitteru) rozvířila otevřená konverzace a mnoho tvůrců dávalo a stále dává jasně najevo své znepokojení. Někteří dokonce předznamenávali, že by své tituly stáhli z prodeje nebo přesídlili na jiný engine, i když by to pro ně znamenalo značné obtíže.
Zdá se, že Unity si začíná uvědomovat následky, a veřejně se omluvilo za vzniklé úzkosti i vyvolaný zmatek: „Slyšeli jsme vás. Omlouváme se za zmatek a úzkost způsobené politikou poplatků, kterou jsme oznámili v úterý. Nasloucháme vám, mluvíme se členy našeho týmu, komunitou, zákazníky a partnery a budeme provádět změny v zásadách. Aktualizaci sdělíme za pár dní. Děkujeme za vaši upřímnou a kritickou zpětnou vazbu.“
Podle této zprávy se snad brzy dočkáme nalezení nějaké rovnováhy, aby podmínky vyhovovaly všem zúčastněným stranám. Na podrobnosti si ještě musíme počkat, ale snad Unity skutečně bude naslouchat hlasu lidu.