Novinky

Vytvoření Portalu 3 brzdí struktura společnosti Valve

Pokud mezi hráči uděláte malý průzkum a zeptáte se jich na nejvytouženější dosud nerealizovaná pokračování oblíbených sérií, na prvních příčkách se jistojistě objeví zářezy od společnosti Valve. Jen málokterý fanoušek videoher by odmítl třetí díl legendární střílečky Half-Life či logické plošinovky jménem Portal. Z dlouholetého čekání vzniklo již nespočet memů, konspiračních teorií i jakýchkoliv jiných analýz, které by mohly naznačovat důvod, proč Valve i přes tak silné prosby hráčů stále váhá tyto hlasy vyslyšet. Je to přesně rok, co se jeden ze scenáristů Portal i Portal 2, Erik Wolpaw, nechal slyšet, že by rád začal pracovat na Portalu 3.

Erik nyní vystoupil v dalším podcastu My Perfect Console a rozpovídal se opět o tom samém tématu. Jeho odpovědí na otázku zdrženlivosti Valve ve vývoji Portalu 3 byla zmínka o struktuře zaměstnanců, která je podle něj zdrojem problémů. Dle jeho slov je politika společnosti taková, že ke vzniku projektu o něj musí dostatek lidí projevit zájem i účast. Jinými slovy je osud Portalu v rukou oddanosti zaměstnanců, kteří by dobrovolně a alternativními náklady sestavili dostatečně početný tým a začali na třetím díle sami pracovat. Erik o tomto tématu ve Valve mluví, ale údajně nechce způsobit vnitřní konflikt svým přímým naléháním, a tak s kolegy pouze vtipkuje.

Zdá se, že Valve kromě hlavního vedení nedisponuje potřebnými autoritami ani v těch nižších vrstvách studia, a tak zaměstnanci zřejmě dělají to, co se jim právě zachce. I přes klamné zdání Valve není tak velká společnost, jak by si mnozí mohli myslet, a kapacita zaměstnanců není pro vytváření několika projektů naráz stavěná. Jestli se v budoucnu někdo rozhodne sérii Portal, Half-Life či Left 4 Dead opět oživit, rozhodně to nebude mít snadné.

Zdroj: My Perfect Console, gamerant.com

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG videohry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na žlutých TV kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také po starších titulech, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem. Když zrovna nebojuje s bossy, nejspíše se ztrácí mezi stránkami knížek, nebo mazlí svou milovanou kočkovitou šelmu… ideálně obojí zároveň.

Share
Published by
Nikola Mrázová Erlebachová

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

4 hodiny ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

8 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

8 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

10 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

10 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

13 hodin ago