Pokud mezi hráči uděláte malý průzkum a zeptáte se jich na nejvytouženější dosud nerealizovaná pokračování oblíbených sérií, na prvních příčkách se jistojistě objeví zářezy od společnosti Valve. Jen málokterý fanoušek videoher by odmítl třetí díl legendární střílečky Half-Life či logické plošinovky jménem Portal. Z dlouholetého čekání vzniklo již nespočet memů, konspiračních teorií i jakýchkoliv jiných analýz, které by mohly naznačovat důvod, proč Valve i přes tak silné prosby hráčů stále váhá tyto hlasy vyslyšet. Je to přesně rok, co se jeden ze scenáristů Portal i Portal 2, Erik Wolpaw, nechal slyšet, že by rád začal pracovat na Portalu 3.
Erik nyní vystoupil v dalším podcastu My Perfect Console a rozpovídal se opět o tom samém tématu. Jeho odpovědí na otázku zdrženlivosti Valve ve vývoji Portalu 3 byla zmínka o struktuře zaměstnanců, která je podle něj zdrojem problémů. Dle jeho slov je politika společnosti taková, že ke vzniku projektu o něj musí dostatek lidí projevit zájem i účast. Jinými slovy je osud Portalu v rukou oddanosti zaměstnanců, kteří by dobrovolně a alternativními náklady sestavili dostatečně početný tým a začali na třetím díle sami pracovat. Erik o tomto tématu ve Valve mluví, ale údajně nechce způsobit vnitřní konflikt svým přímým naléháním, a tak s kolegy pouze vtipkuje.
Zdá se, že Valve kromě hlavního vedení nedisponuje potřebnými autoritami ani v těch nižších vrstvách studia, a tak zaměstnanci zřejmě dělají to, co se jim právě zachce. I přes klamné zdání Valve není tak velká společnost, jak by si mnozí mohli myslet, a kapacita zaměstnanců není pro vytváření několika projektů naráz stavěná. Jestli se v budoucnu někdo rozhodne sérii Portal, Half-Life či Left 4 Dead opět oživit, rozhodně to nebude mít snadné.
Zdroj: My Perfect Console, gamerant.com